Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fortrydelsespill- blødning hvornår??

Redigeret 23 november, 2008, 08:25 i Prævention
Jeg tog en fortrydelsespille igår onsdag. Hvornår burde en blødning komme? Først til normal tid eller?

Vh

Kommentarer

  • Indstillinger
    Sådan en pille har du - forhåbenligt da?? - fået på recept hos lægen.
    I en hver medicinpakningning ligger en indlægsseddel, som det faktisk er meningen, man skal læse. Der får du svar på dit spørgsmål; der står også vedr. bivirkninger og andre gode oplysninger.
    Hvis du har smidt denne seddel væk, kan du gå ind på indlaegsseddel.dk og finde den igen.
  • Indstillinger
    nej, har købt den som håndkøb (stod alle steder på net incl herinde) Der står ikke noget direkte om, hvornår blødningen bør komme. På nettet har jeg læst frem til 3 uger, altså ca senest til normaltid sådan læser jeg det, men hvad er normalt?
  • Indstillinger
    Det er ikke altid der kommer en blødning.
    Jeg har haft et par veninder som har været ude for at skulle tage en fortrydelsespille. Den ene fik en blødning efter 1-2 dage og den anden gjorde slet ikke. Det er vidst noget med, at man får en blødning, hvis man var gravid, og hvis ikke man var, får man den ikke.
    Jeg du må ikke hænge dig op på det :)
  • Indstillinger
    Vega66. Din sætning:
    "Jeg du må ikke hænge dig op på det :)" - jamen det håber jeg virkelig heller ikke, der er nogen, der gør, for det må da vist siges at være en ammestuehistorie.

    Ideen med fortrydelsespillen er jo også, at man faktisk aldrig kommer til at finde ud af, om man overhovedet VAR gravid; man skal bare sikre sig, hvis man nu skulle have været uheldig.

    Jeg er ikke fri for at være noget rystet over, at der findes mennesker, der køber medicin på nettet - vel at mærke medicin, hvor der øjensynligt ikke er en ordentlig information om produktet - og det indtager man så helt kritikløst.

    Her taler man om et produkt, der går ind og roder med ægløsning, livmoder osv. og det indtager man bare.

    Ja, jeg skal lige love for, der findes modige mennesker.
Log in eller Registrér for at kommentere.