Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Antabus

Redigeret 12 december, 2010, 13:02 i Alkohol
Hjemme hos os har vi snakket meget om antabus, for at få sat en stopper for et helt stort forbrug af alkohol,efter meget snak hos os,samt hos vores læge,efter mange overvejelser og forberedelse, var tiden endelig inde for at min samlever ( mand, 56 år, alkoholiker i 15 år )ville igang med antabus, som skulle tages hos lægen 2x ugenligt.
Efter den 3. antabus skulle han lige prøve om det nu er rigtig at man bliver syg af at drikke, det blev han ikke, her snakker vi ikke om et glas Hvitøl nej han drak over en eftermiddag en flaske Bailey ( han lagde blødt ud ) efter den 5. antabus skulle han prøve igen her blev det til en flaske Rødvin og en flaske Gammel Dansk på en hel dag.
Så er det jeg spørger hvad er det nu at antabus skal gører ved folk, er han så skadet at han barer kan drikke alligevel?????? hvad vil der ske i fremtiden, hvis antabus ikke hjælper?????? han skulle have været til lægen igår for at få sin 6. antabus, det var han ikke, for det var han ikke istand til.

BRITTA

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Britta
    Antabus sætter normalt kun sygdommen alkoholisme på hold i den periode hvor man tager pillerne. Jeg har ikke rørt alkohol mens jeg var på antabus men efter et halvt år troede jeg at jeg var klar igen. Kun for at finde ud af at jeg ikke var blevet bedre / "kurreret". Jeg valgt til sidst (for knap 14 md. siden) at gå i døgnbehandlig efter Minosota formen på Bakkedalgaard. Dette kan varmt anbefales da man her får behandlet den phsysiske del af sygdommen. Efterfølgende går jeg reglmæssigt til AA møder som findes i de fleste byer. På AA møderne kommer der mange forskellige mennesker fra alle samfundslag som alle lider af alkoholisme. Jeg har mødt mange som drak på antabus, hvilket jo er lidt vandvittig at man tager en pille for at holde op med at drikke og efterfølgende gør det stik modsatte. Da jeg ikke har rørt alkohol i 14 md. så kan jeg kun foreslå at du får din mand i døgnbehandling. Det kan også være en mulighed, at han begynder at gå til rigtig mange AA møder men det kræver noget disiplin hviket de fleste alkoholikere ikke har ret meget af. Ring eventuelt til AA på tlf. 70 10 12 24 eller eventuelt www.bdg.dk. held og lykke.
  • Indstillinger
    hej begge to. jeg ville anbefale tegretol/trimonil som jeg har forslået alle de andre steder jeg har skrevet. selvom det er et antiepileptisk præparat. så synes jeg det er 100 procent værd at prøve. det skulle i følge som jeg læser det, kunne afhjælpe en mens man selve er i den største misbrugsepisode i sit liv. eller afhjælpe abstinenserne i det mindste. overvejer selv at tag det og så prøve og drikke noget alkohol bagefter. har aldrig været alkoholiker men har prøvet og drikke 8 genstande på 20 minutter. det var otte små til halsen, whiskey. og der kunne jeg godt mærke den lyst, hvor man tænker arhhh jeg skal lige hav en til. held og lykke til jer med fremtiden.
  • Indstillinger
    Jeg havde på et tidspunkt en samlever, der prøvede antabus. Han blev i deprimeret og aggressiv, når han ikke kunne drikke. Han burde i høj grad have haft sideløbende terapeutisk behandling, for der var jo en grund til, at han drak.

    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.