Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

EKG

Redigeret 3 december, 2008, 07:52 i Hjerteproblemer
Hej vil høre om der er nogle der ved, at når man får taget et EKG der viser noget, (ved ikke hvad) om der så er noget, eller om den kan vise forkert jeg har fået taget et EKG der viser et eller andet, og skal om 14 dages tid op og have en ultralydsscanning af hjertet, så jeg går og er lidt nervøs.

Venlig hilsen susse50

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Susse50
    Jeg har desværre først set dit debatindlæg i dag.
    Jeg håber ikke at du har det skidt på grund af nervøsitet.

    Der må være en grund til at du har fået lavet en EKG og er blevet videre henvist til hjertescanning.

    Alt mekanik kan vise fejl, men jeg er sikker på at et trænet blik opdager fejlen med det samme.
    ( Det har personalet gjort de gange der har været fejl på min EKG).

    Jeg kan godt forstå at du er nervøs for svaret på undersøgelsen.
    Selve hjertescanningen er ikke noget at regne, men er du øm omkring dine ribben kan trykket fra ultralydshovedet da øge ømheden da der nogle steder trykkes hårde end andre. For mit vedkommende oplevede jeg et hårde tryk lige under brystet, da det område er lidt sværer at se igennem, men hvad jeg har jo også leveret mad til to børn.

    Held og lykke med din scanning.
    Knus fra
    Rita
  • Indstillinger
    Hej Nu har jeg fået skannet mit hjerte og det set fint ud, så der er ikke nogle store ting i vejen sagde min læge. men min EKG bliver ved med at vise at der er uregelmæsigheder, så jeg skal til en arbejdsprøve, det er sådan en cykeltest her sidst i januar.
    Men min læge sagde også at han kunne se at jeg havde fået taget et EKG for 6 år siden, og der viste den også uregelmæsigheder, men jeg glemte at spørge ham, om man kan have det, uden ad der er noget galt med hjertet, så nu vil jeg høre om der er nogle herinde der ved noget om det

    venlig hilsen susse50
Log in eller Registrér for at kommentere.