Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Eksperter: børn får alt for lidt søvn

Redigeret 24 november, 2008, 10:37 i Store børn
Ifølge eksperter sover børn alt for lidt og alt for dårligt. Dette skyldes i høj grad manglende sengetider samt alt for meget fjernsyn, musik, internet og DVD – for ikke at tale om massere af sms’er- lige før sengetid.

Hvad er jeres erfaringer med børns søvnbehov? Har I selv oplevet, at fjernsyn, DVD og internet har været et problem for jeres børns søvn? Eller er det en overdrivelse, når lægerne advarer imod fjernsyn og computer på værelset?

Læs hele nyhedsklippet her
http://premium.netdoktor.com/dk/portal/ ... =11&Y=2008
og lad os høre jeres meninger.

De bedste hilsner

Redaktionen
Netdoktor

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg vil ikke gøre mig til ekspert på området børn og søvn, men det lyder nu som om, der er noget om det, de rigtige eksperter siger. Måske er det en god ide at se på, hvordan vi selv som voksne sover bedst. Personligt har jeg svært ved at sove, hvis jeg har set fjernsyn/siddet ved computeren lige før jeg går i seng. Det samme gælder, hvis jeg har spist lige inden jeg skal sove. En god bog er til gengæld det bedste at falde i søvn på. Så hvor er godnathistorien for børnene blevet af? Det er en rigtig dejlig måde at falde til ro på. Måske også for forældrene?

    Hvad siger I?

    Venlig hilsen
    B
Log in eller Registrér for at kommentere.