Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nogen, der kan svare mig?

Redigeret 18 november, 2008, 04:00 i Åben debat om kønssygdomme
Hej alle sammen.

Jeg var til lægen idag, da jeg har haft smerter i underlivet den sidste uges tid. Lægen spurgte sevfølgelig om mange forskellige ting. Hun sagde så, at hun ville tage en klamydia test på mig for at se om det evt kunne være det. Den blev jeg ikke helt glad for. da jeg har en kæreste og vi har været sammen i lidt over 6mdr nu. Vi brugte kondom den første måned og derefter har vi ikke brugt noget. Hun fortæller mig så efterfølgende at mænd kan gå med klamydia i lang tid før de selv finder ud af det. Jeg ved at min kæreste ikke har været sammen med nogle andre og han havde ikke haft sex i 9mdr før han mødte mig. og Jeg selv har ikke haft sex med andre i det her forhold. jeg begyndte at være sammen med min kæreste i marts 2008. Og den sidste jeg var samme med før ham, var i december måned 2007. Jeg har været til test siden hen og var testet negativ.

Mit spørgsmål er så nu:
- Hvis jeg har klamydia, skal jeg så tro på, at min kæreste ikke har været utro?
- Eller skal jeg bare tro på at han har gået med det i alle de måneder?

Jeg håber der kommer nogle svar :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Skulle du nu ikke i første omgang få svar på, om du nu har fået klamydia?
    De fleste fornuftige læger benytter en hver chance for at tage denne test, da den netop er så udbredt og netop kan forårsage så stor skade senere hen. Så derfor tager lægen for en sikkerheds skyld denne test hver gang de kan komme til det.
    Hvis det så viser sig, at du har fået klamydia, så skal din kæreste også behandles, og I må sætte jer sammen og få en god snak om, hvordan det så kan være sket.
    Som du beskriver historen med dig og din kæreste, så tror jeg egentlig ikke du har klamydia, men hvis er, og hvis din kæreste har haft andre, så må det jo fortælle dig en hel del om vigtigheden af at beskytte sig.
Log in eller Registrér for at kommentere.