Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udfyld Netdoktors spørgeskema - og bliv angrebet af virus!

Redigeret 21 november, 2008, 08:03 i Ris og ros til Netdoktor
Hej alle

I går, mens jeg udfyldte Netdoktors spørgeskema, blev min computer udsat for et virusangreb. Der var tale om en virus med navnet

TR/Crypt.CFI.Gen

Er der andre, der har været udsat for det samme?

Jeg har selvfølgelig prøvet at søge oplysninger om denne virus og har f.eks. fundet dette:

http://www.sophos.com/security/analyses ... drqjz.html

Der er, som der står, tale om en såkaldt ”trojansk hest” af kategorien virus og spyware.

Jeg har et par gange før oplevet, at computerens sikkerhedsudstyr advarer mig om virus eller andet skadeligt software, men det har været i forbindelse med spam-mail eller på meget ”eksotiske” Internetsider. Men på Netdoktor???!!!

Mange hilsner

Kameliadamen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har også udfyldt spørgeskemaet, men der er ikke sket noget. Computeren er lige blevet færdige med den daglige scanning og der var ingen vira eller orme.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hej! Jeg har også besvaret spørgeskemaet og der var heller ikke nogle problemer -
  • Indstillinger
    Hej Helene og Blyant

    Tak for jeres tilbagemeldinger. Jeg håber, at der også kommer en reaktion fra Netdoktor. Ellers må jeg jo sende en mail direkte til Netdoktor.

    Måske er sagen den, at ”maskerne” i mit sikkerhedsnet er mindre end jeres.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Kære debattører

    Vi vil straks undersøge, om vores quiz skulle være forbundet med en virus - for så skal det løses hurtigst muligt.

    vi arbejder på det og vender tilbage.

    Tak fordi I svarede på skemaet.


    De bedste hilsener
    Redaktionen
    Netdoktor
  • Indstillinger
    Kære Kameliadamen og alle andre

    Vi har nu undersøgt det med vores teknikere, og der er ikke fundet nogen virus på vores quiz om Netdoktor, som lige nu ligger på Netdoktors forside og herinde i mange debatter.

    Teknikerne sagde, at der til gengæld godt kan være sneget sig en virus ind i din computer fra noget andet, du kan have besøgt på nettet - derfor skal du lige være opmærksom på, hvilke vinduer og programmer, du havde åbnet, mens du var på Netdoktor, når du går derhen næste gang.

    Derfor er der altså godt og beroligende nyt til alle, der har besvaret Netdoktors spørgeskema: der er ikke nogen virus på! :-)

    Rigtig god weekend til alle


    De bedste hilsener
    Redaktionen
    Netdoktor
  • Indstillinger
    Hej Netdoktor

    Tak for svaret. I kan hilse teknikerne og sige, at jeg ikke havde andre programmer eller vinduer åbne, mens jeg svarede på Netdoktors spørgeskema. Jeg tændte for computeren, og som det første gik jeg i gang med at besvare spørgeskemaet. Da jeg var næsten færdig med at besvare skemaet, advarede mit sikkerhedsudstyr mig om, at skadeligt software forsøgte at trænge ind og spurgte, om jeg ville nægte det adgang. Det klikkede jeg ja til.

    Men der skete jo ingen skade.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.