Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

højt stofskifte / hjertesuk

Redigeret 30 november, 2008, 13:37 i Forstyrrelser i stofskiftet
Jeg sidder her og føler mit blodtryk er mega højt og min puls er 130 når jeg ligger og hviler , det er snart ikke til at holde ud , jeg har undgået at tabe mit gode humør men helt ærligt , gu ved hvor længe jeg holder til det her ? Det er bare at vente og vente på at posten har brev med der fortæller at nu skal der ske noget . Den ventetid der er på at blive behandlet , for mit vedkommende operation , er ulidelig , umenneskelig , men jeg ved også at der er andre der har det værre end jeg har . suk.... undskyld men jeg trænger bare til at vælte lidt af . god weekend til alle her inde !!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg føler med dig! Det er ikke sjovt at ha' så højt stofskifte. Får du ikke Betablokkere til at bremse farten på dit hjerte lidt? Håber, at du snart får det bedre!
  • Indstillinger
    hej pjevs ! Jeg har fået betablokkere i over et år i fuld dosis , til sidst blev jeg så medtaget af dem så lægerne på hjerte afd mente det var på tide at trappe helt ud , så der er jeg nu , og er på vej til at ha det som dengang jeg startede på betablokkere , der blev jeg indlagt og var høne syg . Så hvad gør man så ?? venter på der kommer nogen og redder en , men sådan er det jo ikke , desværre . Jeg er noget spændt på hvad jeg får at slås med når jeg engang er blevet opereret. puha det er hårdt og være en af os stofskifte syge :-) hej hej!
  • Indstillinger
    Har prøvet det, men min puls kører ikke på 130 lige nu, så jeg burde egentlig ikke beklage mig. Men trods det så har jeg en dag, der starter som en øv-dag. Jeg skal såmænd også bare ha' luft!

    Idag er 5-dagen efter nedsættelse i Thycapzol, fordi mine tal nu var blevet for lave. De andre dage har jeg virkelig prøvet at holde den optimistisk kørende, for nu kunne det da kun blive bedre! Idag starter så kl. 6 med en masse kriplen/uro i kroppen, samt hedeture, sveden løber under armene og er lettere depri. Har lige nu svært ved at se at det kan blive bedre. Trods det, ved jeg at det gælder nok om tålmodighed, men som du siger, ventetiden er ulidelig/umenneskelig.
    Skal ha' taget nye blodprøver mandag og skal så igen vente på han ringer og fortæller hvor jeg nu står og hvad jeg nu skal! Tror faktisk selv det snart er tid til alligevel at sublere med Eltroxin, men tro mig, det bliver kun lidt af gangen, den her gang. Tør ikke andet!
    Trods de lave tal, holder jeg uroen og pulsen nede med beta-blokkere, de tager det værste. Tager ½ af gangen og kun 2 om dagen, men de sidste 2 dage har jeg det som om kroppen kræver lidt mere af det, end i den første tid (har taget dem i 14 dage), bliver man afhængig af dem? Jeg har det som om kroppen svinger mellem det høje og det lave, den er snot forvirret.
    Virker også som om min krop skriger efter et eller andet, tolker det som sult og spiser, men det er ikke altid det slår til!
    I det store og hele har jeg det værst fra morgenstunden og frem til midt eftermiddag, er det også noget i kender til?
    Andersen, får du slet ingen medicin nu mens du venter? Og hvad mener de med at beta belaster dit hjerte?
    Jeg føler med dig og håber bestemt at der snart sker noget for dig.
    God weekend til jer alle.
    Hilsen Birgit
  • Indstillinger
    Hej Birgit ! Jeg havde fået betablokkere i et år , og var så belastet af det så de var bange for at det ville skade mig , jeg fik 30 mg 4 x i døgnet jeg har taget rigtig meget på imens jeg har fået det . og fik hjertebanken som de mener er betablokkernes skyld. så de vil sætte en såkaldt båndoptager på i et døgn for at se hvordan det arbejder. De kan snart gøre hvad de vil for jeg kan ikke finde ud af noget af det efterhånden , jeg er kørt helt træt . Nu har jeg fået besked på at jeg ikke skal på Rigshospitalet men gentofte, hvorfor ved jeg ikke , det er 4. sted de sender mig hen , så jeg må være et vanskeligt tilfælde :-) Det eneste medicin jeg får er Propyltiouracil 100 mg x 2 om dagen det er for mit høje stofskifte . Jeg vil lige fortælle dig at jeg blev indstillet til operation i juli mdr og nu er vi snart i dec . Jeg slæber mig afsted på arbejde , vil jo gerne yde noget for det er jo svært for andre og forstå hvor syg man egentlig er . Er det ikke også hvad du fornemmer ??? Jeg giver dig ret i at man har det værst fra morgenstunden og et stykke op ad dagen , men nattesøvnen er jo heller ikke noget at råbe hurra for . hilsen Andersen
  • Indstillinger
    Hej Andersen.
    Puha. jeg kan få helt ondt i maven af din historie. Det kan da ikke være rigtigt du skal vente SÅ LÆNGE og kostes så meget rundt med, altså. Kan din læge, eller din endo' ikke få sat ekstra skub i det foretagende, så du hurtigere kan få noget hjælp. Føler virkelig med dig og håber der snart sker noget.
    Hatten af for at du stadig kravler på arbejde, men på den anden side, tror du så ikke, du havde bedre af at skåne dig selv. Bare det at tage afsted er jo en stress faktor og det harmonerer jo ikke just med vores stofskifte vel!
    Samtidig kan jeg også godt følge dig. Uvidende kan ikke sætte sig ind i hvordan vi har det og samtidig kan det være skide svært at forklare. Ingen af os ved jo hvordan morgen dagen bliver!
    Lærte også lidt om beta-blokkere, tak for det. Nu kan jeg se jeg kravler rundt i de små dosis:-)
    Andersen, trykker tommelfingre for at du ikke skal vente længe mere.
    Kh Birgit
  • Indstillinger
    Kære Birgit !! tusind tak for dit indlæg , det hjælper altid når der er en der forstår hvordan man har det . Du har det jo heller ikke selv for godt , lov mig at du ikke kommer helt derud hvor jeg er kommet . Det der gør det svært er at man skal kæmpe for sin egen sag , og det kan man ikke fordi man er følelses mæssigt involveret og derved magter man ikke at kæmpe imod overmagten . Jeg er god til at kæmpe for alle andre , kan fortælle dig at jeg selv er i faget men det hjælper så lidt når man er kørt ud på et sidespor. Det jeg gør nu er , jeg ringer og kontrolerer om breve og samtaler bliver fulgt op så jeg ikke bliver skrinlagt endnu engang , andet kan jeg ikke . Nu ønsker jeg for dig at dit forløb kommer til at glide lidt lettere. Jeg holder øje med dig herinde :-) Hilsen Andersen.
  • Indstillinger
    Hej til alle der venter på at blive opereret, altså få fjernet skjoldbruskkirtelen - glæd jer I får det bare så godt bagefter. Det er 40 år siden jeg fik den fjernet og har fået eltroksin 1 om dagen siden,jeg havde det så forfærdeligt før jeg blev opereret, men siden har jeg haft det så godt hvad det angår, og aldrig mærket noget til det siden. Held og lykke -hold humæret oppe for det bliver godt. vh. Inger
  • Indstillinger
    Det er bare så fedt og høre at det kan gå så godt , tusind tak for det , man hører for det meste alt det dårlige . Jeg skal ind på Gentofte d. 18/12 og håber det bliver den bedste julegave :-)
  • Indstillinger
    Hej Andersen.
    Ej, blev bare så glad på dine vejne da jeg læste, at nu er der sat dato på og der er en ende på al din ventetid:-) Så kan det da kun gå fremad for dig, dejligt med sådan en julegave.
    Kh Birgit
Log in eller Registrér for at kommentere.