Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

erfaringer med hypnose??

Redigeret 16 december, 2010, 17:53 i Skizofreni
Er der nogen der ved om hypnose kunne hjælpe imod skizofreni eller om man vil få det værre evt. blive psykotisk. Jeg har tænkt på om det kunne afhjælpe depresioner, angst, og de negative symtomer.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har selv været igennem et langvarigt hypnoterapiforløb. Under dette forløb har jeg bearbejdet min traumatiske barndom (hvor jeg var psykotisk). Terapien (med hypnose) har hjulpet mig til at bearbejde årsagerne til angsten, depressionerne o.s.v. Men man kommer i dyb kontakt med underbevidstheden og nogle meget dybe ubevidste følelser. Udfra mine egne erfaringer, vil jeg ikke udelukke, at det i nogle tilfælde kunne udløse en psykose, hvis man er disponeret for det.

    Men det skriver jeg jo kun ud fra mine egne oplevelser. Du kan jo prøve at finde nogle behandlere på nettet og skrive til dem, om de mener, at det ville være forsvarligt og ville kunne hjælpe.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hej
    Hypnose er god og hurtig behandling mod angst, depression osv. og der er aldrig reporteret om nogle der har fået lidelser af hypnose

    Hypnose er sin trance form en ganske normal trance alle går i automatisk flere gange om dagen mange beskriver det som dagdrømme eller jeg var vist lidt væk der

    Hvorfor hypnose ikke skader er fordi du stadig er tilstede du giver ikke slip på nogen måde og du er hele tiden vågen
    derfor kan du også stadig sortere de ting fra du mener er lort men en ordenlig hypnotisør vil selvfølgelig ikke ligge noget skidt ind i dig

    At du kommer i kontakt med følelser er intet problem du er i kontrol og alle følelser kan ændres i hypnose uden problemer derfor kan du også ændre følelser som er koplet til en bestemt hændelse og rydde op i dit sind

    ----
    Hov det var da en ældre post om det samme jeg fik svaret på sorry men lader mit svar stå til andre
  • Indstillinger
    Hej!

    Jeg synes helt bestemt, at du skal tale med en læge, før du modtager hypnose!!!

    Jeg har skizofreni og er blevet kraftigt advaret imod hypnose.

    Kram
    Lars
Log in eller Registrér for at kommentere.