Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forfængelige mor

Redigeret 12 november, 2008, 10:55 i Åben debat for kvinder
Kære kvinder her på debatten

Flere kvinder end nogensinde før går under kniven efter en periode med graviditet og amning. Og dette er ifølge Birgit Petersson, der er psykiater og lektor i medicinsk kvinde- og kønsforskning på Københavns Universitet, en negativ tendens. Ifølge hende er det ikke godt for hverken mor eller barn, hvis moderen efterligner ungdommens krop for meget. Læs her:

http://premium.netdoktor.com/dk/portal/ ... =11&Y=2008

Til jer der selv er mødre: hvad synes I om kosmetiske operationer efter at have fået et eller flere børn? Har I mon selv fået foretaget plastiske operationer, og hvordan er jeres erfaringer med det?

Mange hilsener
Redaktionen
Netdoktor

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er mor til tre børn (den yngste er 3 år) og fik lavet en brystreduktion et år efter sidste fødsel. Jeg havde meget store og hængende bryster, også selv om jeg var normalvægtig. Faktisk havde mine bryster generet mig i forb. med sport allerede fra jeg var 16 år - og jeg blev i tillæg kaldt vulgær, etc., også selv om jeg gjorde ALT for at skjule min store barm.

    Jeg har ammet alle mine tre børn så meget, det kunne lade sig gøre - det foregik som regel liggende, idet mine bryster simpelthen ellers var ved at blokere for luft til næsen til den lille.

    Efter at have fået børn var mine bryster MEGET store og hængende (de var næsten helt nede ved navlen!), så da jeg fik dem reduceret til en flot, flot b-skål, var det primært fordi jeg gerne ville foretage mig noget fysisk med mine børn - og ikke altid være sådan en mor, der "bare kigger på". At løbe kunne f.eks. ikke lade sig gøre tidligere - heller ikke selv om jeg havde to bh'er på.

    I dag har jeg simpelthen verdens flotteste bryster, synes jeg selv - og det er det bedste, jeg nogensinde har gjort FOR MIG SELV! (Jeg fik operationen på det offentliges regning.)

    Som nævnt havde mine brysters alt for store størrelse altid generet mig - lægen, der opererede mig sagde også selv, at de slet ikke passede til min ellers sportstrænede og normale (til spinkle) krop.

    I dag ville jeg da gerne have en fedtsugning af lår, mave og hofter, hvis vi havde en masse penge - men på den anden side har jeg heller ikke noget imod at ligne en MOR, når det bare ikke tager overhånd med sul på kroppen!
Log in eller Registrér for at kommentere.