Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

er der kun 1 slags orgasme eller??

Redigeret 22 december, 2009, 17:55 i Kvindelige sexproblemer
hej jeg vil lige høre ad om man kun kan få orgasme med klitoris, når jeg gør noget ved den eller min kæreste og jeg får en orgasme af det føles det helt vildt. men når vi så dyrker almindelig sex så kan han mærke jeg kommer men jeg er ikke sikker på om jeg kommer for ved ikke hvordan det skal føles.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tror faktisk, der findes mange forskellige former for orgasme, men nok mere afhængigt af, hvordan man føler det.

    Jeg tror, det meget er afhængigt af, hvordan man lige selv har det; hvor oplagt er man, hvor frisk er man lige, og hvor sætter man sit fokus?
    Mht. det sidste, så tænker jeg på, nogle gange tænker jeg udelukkende på min mand og hans nydelse, min orgasme er så helt tydeligt ikke så kraftig, som når det er modsat, og han udelukkende fokuserer på mig. Sådan gør vi ofte, men der kan også være gange, hvor det lige er ved at være det helt store, og så "fiser den lidt ud" og det er også noget, vi begge oplever.

    Der hvor vi synes det er "dårligst", hvis jeg kan bruge det udtryk, er hvor vi får orgasme samtidigt, jeg ved, det er ønskeligt for mange, men både min mand og jeg føler at det går ud over den totale nydelse, fordi man lige skal "huske" den anden lige på det tidspunkt, hvor man jo helst vil hengive sig til sin egen nydelse - vi foretrækker klart, at det først er den ene og så den anden bagefter, og hvem der skal komme først er for os ligegyldigt.

    Man får også forskellig orgasme afhængigt af, hvilken sexstilling man bruger - og jeg skal slet ikke begynde at foklare hvilken, der så er bedst, for jeg oplever tit at selv om jeg ikke fik den største orgasme, så har det alligevel været dybt tilfredsstillende. Bare det at prøve forskellige ting, lege på forskellige måder giver god nydelse.

    Sagt med andre ord, jeg synes ikke, det er vigtigt, hvor meget man nu lige ryster og skriger - jeg finder at samlejet med den mand jeg elsker i sig selv er dybt tilfredsstillende.

    Og jo, jeg kan nok siges at være heldig - men husk lige på, at jeg var over 40 år før jeg kom til at opleve det.
  • Indstillinger
    Man kan osse få skede orgasme :-)
  • Indstillinger
    jeg synes også det er tilfredstilles nok i sig selv bare at have sex med den mand man elsker. Men det er bare når man snakker med veninder, ikke om det sex de har med deres kæreste men i ved veninde snak så fortæller de at de sagtens kan mærke at de kommer når de dyrker sex i missionær stilling osv. jeg nyder rigtig mget votes sex liv men vil bare gerne mærke det så jeg er sikker på at jeg kommer for min kæreste bliver lidt trist hvis der går lang tid i mellem at jeg kommer.

    men tak for dit indlæg :)
  • Indstillinger
    Hvor længe har I været sammen?
    De første 2½år med min kæreste var sex rigtig rart, men jeg kom aldrig ved samleje. Men pludseligt fra den ene dag til den anden efter så lang tid, er jeg begyndt at komme næsten hver dag.

    Det siger lidt om, at hvis man giver det tid og ellers slapper af, kan det komme helt af sig selv.

    En god ting er at onanere meget, for at træne det. Det kan betyde rigtig meget, det anbefaler de fleste sexologer også at man gør.

    Og så skal du forklare din kæreste at jeres sex er rigtig rart, også selv om du ikke kommer! Jeg forklarede det til min med at sige at det jo altid er tiden lige inden man kommer der er den bedste, for man kommer jo fordi det er godt. Så i det du ikke kommer, er det hele tiden godt. Du får bare ikke den store afslutning, og det er helt okay, for den er langt fra det bedste og vigtigste, bare en lille bonus, som folk sætter alt for meget i fokus.

    Jeg vil langt hellere have sex i 10min uden at komme end 1 minut hvor jeg kommer og det slutter bagefter.

    Held og lykke
  • Indstillinger
    hey oktober jeg ahr det på samme måde som dig med heller 10 min den 1 min som du skrev.

    vi har sanrt været sammen i 6 månder og vi bor sammen og vi var venner for 4 år siden men mistede kontakten.

    jeg har haft andre forhols som har varet 2 1/2 men hvor det stadig var et problem jeg kom max 4-5 gange i den tid resten af tiden troede han jeg kom.

    jeg er begyndt at ornanere mere og det virker som det hjælper lidt men nogen gange spørge min kæreste om jeg er kommet og det føle jeg selv at jeg er men det eneste jeg kender til rigtig er klitoris orgasmen jeg er kun fået en skede orgasme i de sidte 7-8 år ved hjælp af en dildo, men med min kæreste føler jeg at jeg får disse skede orgasmer men det virker ikke til han kan mærke det og jer ikke sikker på jeg får en da det er så mega lang tid siden
  • Indstillinger
    Jeg er i tvivl omkring det med orgasmer.
    Sex er jo rigtig rigtig rart, men jeg tror aldrig jeg direkte er kommet.
    Mine ben går i kramper og ryster når jeg bliver stimuleret osv under samlejet, men jeg har aldrig oplevet at jeg har fået en orgasme hvor jeg er helt færdig efter 15 sekunders orgasme.

    Hvordan ved man om man kommer? Er det VIRKELIG så anderledes end bare at nyde det?

    Er ked af at jeg ikke ved om jeg kommer, da min kæreste jo gerne vil prøve hver gang, og jeg begynder at tænke mere over det, når vi er sammen, fordi jeg gerne også vil gøre ham glad osv...
  • Indstillinger
    Jeg tror desværre kun jeg måske har prøvet at få en skedeorgasme én gang og der var jeg stang bacardi og rimelig følelsesløs, så jeg kan ikke rigtig huske noget ... Jeg kan tage fejl....Either way så har jeg læst et sted at det vist kun er 15 % der er i stand til at få sådan en, så man skal ikke tage det så tungt hvis man ikke kan:-) Jeg tror bare de stakkels handyr endnu en gang skal forklares at bare fordi de ser noget på film er det ikke ensbetydende med at det er virkelighed for alle.
  • Indstillinger
    Jeg enig med mange af jer, men hvis det fortsat er noget du ønsker at forbedre så har jeg et fif.

    Jeg begyndte til power yoga i starten af september. Det har virkelig hjulpet mig til at nyde og koncentrere mig om dét en orgasme kan give samt en længere varende nydelse.

    Jeg har prøvet begge orgasmer, og skedeorgamen, vist også kaldet g-punktsorgasme er mest intens for mig. Da det skete fik jeg også kramper og helt ør.

    Men jeg er kun 18, så er stadig ekstremt nysgerrig og det er rart at vide jeg ikke er den eneste der kramper en gang imellem .
  • Indstillinger
    Jeg har hørt at ALLE kan få skedeorgasme, men tit så handler det om at ens psyke bremser en. At man måske ikke føler sig 100% tryg ved sin partner.
    det kan jeg i hvertfald genkende fra mig selv.
    Jeg er kun 18 år, har dog haft en del sexpartnere men har aldrig været i stand til at få orgasme sammen med nogle af de fyre. Hverken skede eller klitorisorgasme.
    Skedeorgasme har jeg heller aldrig selv kunne opnå.
    Ikke før nu. Har været sammen med min kæreste i 1 år og først for få måneder siden kunne jeg få skedeorgasme når vi havde sex. Dog kun i en stilling.

    Sex kan være nok så fantastisk uden man få orgasme.
    Men jeg tror ikke man er i tvivl når man får en?
    Det var jeg i hvertfald ikke!
Log in eller Registrér for at kommentere.