Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

PERIFORMIS SYNDROM

Redigeret 12 maj, 2009, 09:39 i Kroniske smerter
Er der nogle der har erfaring med behandling af periformis syndrom. Jeg har i mange år haft kraftige smerter dybt i balden med udstråling til benet. Jeg har fået af vide, at jeg har afklemning af ischiasnerven.
Jeg har forsøgt med massage, afspænding, fys., kiropraktor samt akupunktur. Jeg har også forsøgt metoden med at lægge på gulvet og anbringe en tennisbold uder det berørte område. Alt har været afprøvet i længere perioder men har været uden effekt. Gode råd søges.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Da jeg selv endelig er kommet igennem en udredning og fået samme diagnose som dig, kunne jeg godt tænke mig at spørge dig, om du har fundet en behandlingsmulighed, enten gennem det etablerede system eller gennem alternativ behandlign?
  • Indstillinger
    Hejsa
    Jeg kan fortælle, at jeg for 14 dage siden var på en smerteklinik hvor jeg fik 2 blokader ved rygraden. Der er kun to læger her i landet som kan lægge blokader på den måde. Desværre har det ikke haft den ønskede effekt.
    Nu har jeg kontaktet en Lægeeksamineret massageterapeut & idrætsmassør som jeg har tid hos på fredag. Jeg er næsten sikker på, at han har forstand på periformis. Han siger følgede om massagen: Balderne – Ischias smerter (periformissyndrom). Her masseres Gluteus musculaturen Maximus, medius og minimus samt M. periformis. Gluteusmuskulaturen er endvidere vigtig for opretholdelsen af oprejst stilling. Jeg har set en video med ham. Den omhandler periformis og han viser sin massageteknik. Han virker lovende og jeg glæder mig meget til at få behandling af ham. Han siger, at efter hans erfaringer med periformis syndrom, skal der ca. 4-6 behandlinger til før jeg gerne skulle være smertefri. Jeg håber han får ret.
  • Indstillinger
    Hej !
    Hjalp det hos massøren, og hvor mange behandlinger fik du??
Log in eller Registrér for at kommentere.