Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hvordan er det nu med de tal?

Redigeret 13 november, 2008, 05:21 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej med jer alle.
Hvordan er det nu med de tal?
mine tal er:
T3 2.0 (1.1-2.5)
T4 165 (60-140)
TSH 2.9 (0.30-4.5)
Jeg har fået konstateret lavt stofskifte juni 08. og er ved at få fin justeret min medicin, ved sidste blodprøve var mit stofskifte blevet for højt og jeg blev sat ned i medicin.
Men som jeg også har skrevet tidligere er jeg ikke helt blevet den gamle Helle igen.
Træt, svedture og men også indimellem kulde gysninger, hjerte der er uroligt og lige nu er min hovedbund øm, som om den er fyldt med knappenåle, er der forøvrigt nogle af jer der har døjet med det?
Jeg syntes mine symptomer skifter mellem for højt og for lavt stofskifte, men kan det passe?
Jeg tror måske stadig at jeg får for meget medicin, er der nogle af jer der kan give mig jeres meing?
Hilsen helle63

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Helle
    Jeg kan nikke genkendende til det du skriver med du ikke er den gamle Helle-Jeg er heller ikke den gamle Kirsten og gad vide ,om vi blir det igen -Jeg blev opdaget marts 08,som du ved får jeg Lio og mine tal er for høje T3 4.6 og Tsh 0.0
    Jeg ved ikke hvad der gør,at man bare ikke kan blive sig selv igen uden alle de symptomer-
    Hilsen Kirsten
  • Indstillinger
    Hej
    Melder mig også i koret. Er også helt sløj - trods normale tal. Har også oplevet at være frisk - med unormale tal og nu altså sløj - med normale tal. Dybt frustrerende!
    Jeg er nu stoppet med Liothyronin - som desværre ikke var nogen mirakelkur for mig...
    Med venlig hilsen
    Gitte
  • Indstillinger
    Hej.....jeg har hørt/læst om så mange, som har de samme problemer med både for lavt og for højt stofskifte. Men jeg må sige, at jeg kender også mange der har fået fjernet hele skjoldbruskkirtlen (også jeg selv), som bare ikke har haft nogen problemer med stofskiftet. Jeg selv blev sat på Eltroxin 100 mg en gang daglig, og det har jeg fået siden operationen for 5 uger siden. Mit stofskifte ligger på det samme som det har gjort hele tiden....måske er jeg bare heldig....men jeg er sikker på psyken har rigtig meget at sige ved denne sygdom, men det kan også være at det pludselig ændrer sig.....jeg tror, man skal fortsætte med at leve, som man altid har gjort, dyrke en del motion, få masser af frisk luft..... jeg håber, i får styr på det.......held og lykke med det.
  • Indstillinger
    Hej Bettepus
    Det lyder dejligt for dig du nu er rask og det lyder godt med dine forslag,men jeg vil sige for mit eget vedkommende er det ikke psyken mit lave stofskifte sidder i ,men i kroppen -Jeg fortsatte min motion ,med spinning -og pump daglige ture ude i luften og masser af sund mad-vand og vitaminer-Mit myxødem sidder i min krop og gør, at jeg ikke kan det samme som før-jeg får muskel smerter ved den mindste motion -kniv skarpe -jeg er meget mere træt og svinger meget med hensyn til hovedpine og des lige -vil dog sige ,at jeg har fået en bedre livskvalitet med Lio,men den gamle Kirsten er ikke tilbage endnu,men jeg håber da hun kommer -så man skal passe på at man ikke som mange læger sir' jamen du er psykisk ustabil-nej der er bare nogen der ikke blir' så raske af eltroxin som lægerne mener man bør være-
    Hilsen til jer alle i debatten
    Kirsten
  • Indstillinger
    Hej med jer alle.
    Jeg har fået anbefalet en cd af en psykolog, den skulle være god både på det fysiske og psykiske plan. Jeg har nu hørt cden nogle dage i træk og jeg må sige den har en god indflydelse på mig. I starten kunne jeg ikke koncentrere mig og mine tanker fløj afsted, jeg har fået at vide at det er ok.
    Hvis nogen er interesseret hedder den "Redskaber til håndtering af psykisk ubehag og smerte" nr. 4 af Bobby Zachariae.
    Jeg kunne godt tænke mig at spørge dig Kirsten, Har du også kun fået taget blodprøver som undersøgelse af dit stofskifte, eller er du blevet skannet eller andet?
    Hilsen Helle.
  • Indstillinger
    Hej Helle'
    Jeg har kun fået taget blodpr og er aldrig scannet -jeg tror du tænker måske knogle scanning ?
    Det vil jeg høre om på et senere tidspunkt, når jeg igennem længere tid har fået Lio,som jo kan afkalke knoglerne-jeg har fået målt mit B 12 og D -vitamin via blodpr som var normalt-det kan falde ved myxødem-
    Håber det var svar ellers skriv igen
    Kh Kirsten
  • Indstillinger
    Hej Kirsten.
    Ang. blodprøve. Da du fik konstateret lavt stofskifte var det kun blodprøverne der viste det?, jeg tænker om du har været igennem andre undersøgelser måske ultralyd skanning eller andet?
    Jeg spørger fordi jeg "kun" i hele forløbet har fået taget blodprøver.
    Ved lavt stofskifte er det så kun lavt stofskifte eller kan der også komme struma, knuder eller andet?
    Jeg er bare lidt usikker på hvordan det hele hænger sammen.
    Hilsen Helle
  • Indstillinger
    Hej Helle
    Jeg har kun som dig fået taget blodprøver-man vil ikke få noget ud af at undersøge min skjoldbrusk kirtel ,da man via blodprøverne kan se at den ikke fungerer-
    Jeg troede også i starten ,at man skulle til alle mulige undersøgelser-
    Man kan godt få forstørret struma ved for lavt stofskifte-med hensyn til knuder har jeg selv lidt fortykket "pølsehud" men lægen sir' det intet har med struma at gøre ,så måske jeg altid har haft det ,men er mere opmærksom nu-
    Mange hilsener
    Kirsten
Log in eller Registrér for at kommentere.