Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ulykkelig

Redigeret 21 januar, 2009, 09:38 i Samliv
hvad gør jeg for at komme af med mine følelser til min ekskone ? hun er nu blevet alene igen efter lige godt 4 år. Hun har boet hos mig i 8 dage da hun ikke havde andre at være hos.hun er nu taget afsted igen og jeg er ved at blive ædt op indeni fordi jeg elsker hende meget højt, men ved det aldrig ville gå med hende og mig da der er sket alt for meget. Jeg ville aldrig kunne stole på hende igen !! jeg skal altså have hende ud af mine tanker hvilket er svært da vi har 2 dejlige børn på 10 og 7 år.. Føler ikke mit liv er godt da hun altid er i mine tanker og det ødelægger meget !! Føler jeg måske skal være alene resten af mit liv !!Har det konstant dårligt indeni !! På forhånd tak, hilsen den ulykkelige !!!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der findes desværre ikke en manual, der kan fortælle, hvordan man takler følelser. Du fortæller ikke meget, så det er vel nærmest umuligt at komme med noget konstruktivt, du kan bruge til noget som helst.
    Men – jeg hæfter mig da ved, at hun har boet hos dig i en uges tid, hvilket fortæller mig, at I altså har et godt forhold til hinanden? Og det er da vidunderligt, når I nu har fællesbørn. Du skriver, at det aldrig ville gå mellem jer, men hvordan har hun det med dig? Tror du også hun elsker dig?
    Du fortæller, at du aldrig ville kunne stole på hende igen – hvis det er tilfældet, så er det jo sådan set dig selv, der blokerer, men da jeg ikke ved på hvilken måde hun har opført sig, så er det også vanskeligt at rådgive omkring, og jeg kan da sagtens forstå det, hvis du simpelt hen ikke har kræfter eller mod til at satse, for hvis det så går galt igen, vil du gå fuldstændigt i stykker.

    I første omgang vil jeg foreslå, at du finder ud af, om hun også elsker dig. Hvis det er tilfældet, kunne det muligvis være en ide, at I satte jer sammen og prøvede at aftale nogle klare ”spilleregler” for jeres liv, og til det ville en samlivsterapeut sikkert være det mest rigtige at kontakte.

    Hvis hun ikke elsker dig mere, eller du ikke vil/kan/tør satse en gang til, så er du ganske enkelt nødt til at forsøge at komme videre med et liv, som hun ikke skal være en del af. Måske det så for dig vil være en ide med lidt professionel hjælp. Du skriver at du føler, at du måske skal være alene resten af dit liv – det er dit eget valg, husk det. Ind i mellem er man simpelt hen nødt til at ranke ryggen, se tilværelsen i øjnene og så selv tage nogle beslutninger, der måske her og nu kan se uoverskuelige ud, men som er det rigtige, selv om det er hårdt arbejde og op ad bakke.
  • Indstillinger
    Hej Bazel.

    Forstår jeg dig ret, så har du i 4 år båret rundt på de følelser.

    Jeg håber, at jeg har misforstået det.

    MEN...hvis det er korrekt, så bør du altså søge en psykolog.

    Du behøver professionel hjælp til at blive afklaret.

    Om du kan stole på din ekskone ved jeg ikke, men gengælder hun dine følelser?

    Hvis hun lige er sluppet ud af et forhold, har hun nok mest brug for ro til at finde sig selv.

    Prøv at slå koldt vand i blodet og se tiden lidt an, og se hvor det hele bærer hen.
  • Indstillinger
    Hej Bazel,

    Du har det bestemt ikke let. Min erfaring siger mig, at det nogle gange er nødvendigt at møde en ny før en gammel forelskelse rigtig kan forsvinde. Mon du har sat dit liv på stand by efter du blev skilt?
    Hvis du vil videre, og det lyder det meget som om du gerne vil, så vil jeg opfordre dig til at begynde at dyrke nogle nye interesser - meld dig ind i en sportsklub, hvor du kan møde nye mennesker... eller måske et madlavningskursus? Jeg læste lige for nylig, at det er et af de bedste steder at møde en evt. kommende kæreste. Jeg tror, at du har brug for at få nogle nye gode oplevelser i stedet for at hænge fast i det gamle. Der er maser af spændende mennesker derude, som bare venter på at komme ind i dit liv. Jeg håber, at du vil møde lykken igen,

    Mange venlige hilsener
    Trunte
  • Indstillinger
    Hej Bazel

    Jeg giver dig helt ret, Trunte. Bazel - det lyder på mig som om du ikke kan glemme din eks, fordi hun er den eneste aktuelle kvinde i dit liv for tiden. Og lidt i mangel af bedre er det hende, du kaster din kærlighed (eller i hvert fald opmærksomhed) på. Tror du ikke, det ville være anderledes, hvis du mødte en ny? så ville du kunne få fokus væk fra din eks på den måde, som dit fokus er lige nu (hvilket hun sikkert vil sætte pris på, da hun bare har brug for en ven), og hen på en ny, der vil kunne tage imod al opmærksomheden og kærligheden. Du har bare en masse at give og længes sikkert efter at dele dit liv med en kvinde igen. Og den mest frugtbare måde, jeg ser det på, er at komme derud og møde en ny.

    Selvfølgelig vil det da være fint nok at finde ud af, om din eks evt. er gået fra det 4 år gamle parforhold for din skyld, men det lyder ikke sådan. Så det er nok bare med at komme lidt videre og øse al din energi på en kvinde, der kan sætte rigtig pris på den, uden en masse gamle skeletter i skabet (i hvert fald i forhold til dig;-))

    Held og lykke med det

    kh Blyant
Log in eller Registrér for at kommentere.