Hjem Muskler, led og knogler Rygsmerter

Forstuvet Haleben

Redigeret 2 januar, 2012, 06:07 i Rygsmerter
Goddag.

Jeg står i den situation at jeg har haft ondt i spidsen af mit haleben i lidt over en måned nu her. Smerten er der stortset ikke på starten af dagen, men bliver værre alt efter hvor meget jeg bevæger mig. Jeg har set egen læge med det og fik at vide at det var en typisk forstuvning, men eftersom jeg ikke kan huske hvordan det er sket (måske en bytur, der var lidt for slingrende) ville jeg høre om det er normalt at jeg ikke har kunnet mærke nogen egentlige forbedringer i den sidste måneds tid? Altså om det helt sikkert er en forstuvning. Jeg er 90% sikker på det er knoglen det gør ondt i.

Det er ikke en uudholdelig smerte, mere et ubehag (selvfølgelig alt efter hvor meget jeg går rundt - det kan godt blive ret slemt) som jeg godt ville være foruden, især fordi jeg skal på 5 måneders skiferie i Canada d. 1.december.
Den første måneds tid jeg havde smerterne arbejde jeg ufortrødent videre og tænkte ikk mere over det, netop fordi smerten ikke er vildt stærk.

I tilfælde af at det er en regulær forstuvning, vil det så betyde at jeg ikke må stå på ski/snowboard, og skal holde det i ro? Eller sker der ikke noget ved at ignorere smerterne?

Håber I kan hjælpe.

Mvh Klaus.

Kommentarer

  • Hej Klaus
    En skam du ikke har fået et svar på dette, for jeg sidder med nøjagtig samme oplevelse. Har dog ikke været ved lægen med det endnu.
    Har derimod lige været igennem en prostatabetændelse pga. kulde og blærebetændelse, så jeg troede det hang sammen med det.
    Nu er etændelsen væk,men halebenet driller fuldstændigt som de beskriver.

    Venigst
    Kim P.
  • Jeg forstuvede mit haleben for 4 år siden ved en rideulykke.. Jeg er ked af at skuffe jer, men denne smerte forsvinder ikke... der er gode dage og der er dårlige dage.

    Mvh Karin
  • Hej jeg er en pige på 13 år og har det samme som dig men jeg har gået i 3 måneder med det og det bliver værre og værre skal til læge for anden gang fordi at jeg skal i røngten og have nogle små forsøg jeg har heller ikke faldet, slået eller noget i den stil jeg kan bare ikke holde det ud jeg kan heller ikke side ned på en stol i timerene
Log in eller Registrér for at kommentere.