Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

slim i afføring

Hej jeg har igennem 3 uger haft slim og til tider osse lidt blod i min afføring ....

jeg har været oppe og få lavet en kikkertundersøgelse af min endetarm og special lægen sagde der ikke var nogen som helst tegn på polypper hvilket er fedt og min tarm så rask ud ....
havde dog lidt hæmorider lige inden for ringmusklen men intet slemt sagde han ....
var så glad for det resultat (ingen kræft) at jeg glemte helt at spørger om hvad det så kan være så hvis nogen kan forklare mig dette hvorfor man kan have lidt slim i afføringen ville jeg blive glad

mvh. mig1976

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej du

    Har du fundet ud af, hvad du fejler? Jeg tænkte på, at det måske kunne være en begyndende opblussen i en inflammatorisk tarmsygdom. Fik selv stillet diagnosen i sommers, men først da det var blevet rigtig slemt og akut. I en måned forinden havde jeg også haft slim i afføringen og en smule blod, men tænkte ikke videre over det...
  • Indstillinger
    Hvilken type kikkertundersøgelse har du fået lavet?
    Hvis du skal have et rimeligt svar på dine symptomer, bør du som minimum have lavet en sigmoideoskopi, som er en kikkertundersøgelse af de nederste 60 cm af din tyktarm. Det burde din læge også vide... :0)!
  • Indstillinger
    nu skal jeg ikke lyde som en læge, for det er jeg slet ikk. men det du fortæller om lyder som det de kalder pus. altså slimen. jeg syntes du skal gå til din læge og blive undersøgt for kron sygdom. det er en kedelig sygdom der kommer i tarmene, der kan giver tynd afføring, blod og det der ligner slim. jeg har selv den sygdom der hedder morbuskron, så derfor ved jeg lidt om det. hvis man ikke opdager det i tide kan det udvikle sig til noget rigtig grimt. ens tarme kan blive så betendt at den kan springe. man kan også blive så syg at der skal fjernes et stk af tarmen. og sidst kan man komme til at ska have en pose på siden til afføring. men hvis man opdager det i tide, kan man leve med det på noget medisin. skriv igen hvis der er noget mere du vil spørge om.
  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg har et spørgsmål som jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig med.
    Jeg har gennem lægere tid døjet med forstoppelse og taget en masse afførringspiller mod det, og når jeg så endelig kommer af med noget så er det tyndt og med slim.
    Er der nogen herinde der ved hva det kan være?

    Hilsen Lotte
  • Indstillinger
    Og min ene skulder er begyndt at hænge. Kan der være nogen sammenhæng?
    Hilsen Lotte
Log in eller Registrér for at kommentere.