Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Zoladex?!

Redigeret 16 november, 2008, 14:17 i Endometriose
Hejsa endo'piger=)

Jeg fik i sommers stillet diagnosen endometriose, i forbindelse med at mig og min mand i længere tid har prøvet at blive gravide. Jeg har haft smerter lige siden teenage'årene, men vidste ikke tilstrækkeligt meget om endometriose, til at mistænke at det kunne være det.
Nu er vi så kommet i behandling på en fertilitetsklinik, og da jeg allerede efter 4½ måneder (blev opereret i jun. 08) har fået 3 store cyster, kom jeg i behandling med Zoladex - de håber på at det skal få mine cyster til at skrumpe, eller forsvinde helt (cysterne sidder på mine æggestokke). Jeg har læst lidt om medicinen, da jeg ikke kender ret meget til den, men der står bare ikke noget om mine chancer for at komme af med disse cyster.

Er der nogen af jer der har været igennem det samme, eller evt. kan hjælpe mig med lidt info?

Smiley82=)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Da vi var i fertilitetsbeh. fik jeg zoladex efter en operation optil et IVF forsøg. Mine cyster skrumpede ikke, men gik i "dvale" for en periode. Desværre er min endo så agressiv at den reagerede på FSHén ligeså snart jeg gik igang med at sprøjte mig med det.
  • Indstillinger
    Tak for dit svar=)

    Jeg er også så nervøs for at mine cyster ikke skrumper=/

    Men kunne du måske uddybe det der med SFH'en - hvordan reagerede din endo på det? Blev du bedre/værre?

    På forhånd tak!

    Smiley=)
  • Indstillinger
    Hej Smily82

    Jeg er også i gang med Zoladex behandling og cysten er væk eller skrumpet ind (efter ca. 5 mdr. i behandling) - jeg har haft endo i mang år, er også blevet opreret og fået noget ande medicin - ved ikke helt hvad det var - men noget lignende Zoladex og jeg er også blevet mor 2 gange, så det kan altså lykkes ;O) Held og lykke til dig. Hej fra Janni
  • Indstillinger
    Hej igen

    Mht. FSH så reagerede min endo voldsomt på det. Det voksede voldsomt og hurtigt-nærmest eksplosivt. Men det er jo ikke alle der reagerer så voldsomt på hormonerne som jeg gjorde- Heldigvis da;-)

    Held og lykke med det;-)
  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg har fået Zoladex i halvanden måned nu. Og min cyste som var 8 cm i diameter er skrumpet til 2. De troede ellers jeg skulle opereres men nu ser det ud til, at jeg går fri, så det kan sagtens gå godt:-)
  • Indstillinger
    Hej igen=)

    I skal alle have 1000'tak for jeres svar - det er rart at vide at det godt kan have en positiv virkning!
    Jeg er stadig lidt nervøs for at blive scannet igen, af frygt for at det ikke har hjulpet i mit/vores tilfælde, men nu - efter at have læst jeres svar - ser det i det mindste ikke så sort ud=)

    Smiley82
Log in eller Registrér for at kommentere.