Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

job start

Redigeret 11 november, 2008, 08:28 i Rygsmerter
ja så kom dagen hvor jeg skulle starte på mit job igen. 2 timer så måtte jeg køre hjem igen :(
Jeg blev op. på hamlet d. 21 maj fik lavet en deseop som gik efter planen efter hvad de siger, de kan nu ikke lige forstå hvorfor jeg har så f.... ondt,det er som om der er syle i hele lænden og dybt inde i hofterne. Er der nogle af jer der kan genkende de sm.???

Jer der har fået en deseop.arbejder i? er det jeres gamle job? og hvor hurtigt kom i igang igen ?
Jeg arbejder på en skole med handicappe, det er pænt tungt,kommer jeg mon tilbage? øv ja det hele kører for fuld drøn,oppe i hovdet.
håber at der er nogle af jer der har erfaring i kan dele af.

god weekend




























2 timer kunne jeg lige kravle rund idag så måtte jeg gå syg hjem øv. er der andre der har det som om der er nåle i hele lænden og hofterne der gør vanvittig ond, bare jeg tar et skridt.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej hwm
    Hmm... kan godt nikke genkendende til det, du skriver. Jeg havde også voldsomme stikkende smerter omkring operationsstedet og ned i baller og ben. Tror det er nerverne, der jo bliver påvirket dels af selve operationen og dels af selve helingen. Mit blev lidt bedre med tiden, men har da stadigvæk de stikkende smerter hver gang jeg rejser mig fra en stol, men altså mindre end i starten (næsten 3 år siden jeg fik en stivgørende operation).
    Mht. arbejde, tja så prøvede jeg også at starte op på halv tid efter et halvt års fuld sygemelding. Det kunne jeg slet ikke klare, og var nødt til at sygemelde mig igen. Jeg fik dog hurtig en ordning med en deltidssygemelding, hvor jeg startede på 2 timer om dagen og med henblik på at øge timetallet. Det lod sig dog aldrig gøre at arbejde i længere tid. Jeg fik tilbud om pension, men kunne slet ikke overskue at forlade arbejdsmarkedet allerede nu, ej heller mit job. Efter lidt mere end 2 år blev kompromiset et fleksjob i mit eget job på halvanden time om dagen. Det holder hårdt og jeg er langt fra sikker på, at det er den rigtige beslutning sådan rent helbredsmæssigt, men omvendt er jeg rent mentalt fortsat ikke parat til at slippe arbejdslivet. Det hjælper mig fantastik meget at komme væk de ca. 2 timer hver dag og få tankerne væk fra sygdom etc, men prisen er, at jeg skal hvile stort set resten af dagen, så der er plusser og minuser ved alt...
    Ud over nedsat tid er der også forskellige skånehensyn indbygget i min fleksordning plus en ordning, der gør, at min arbejdsgiver får betalt for evt. sygefravær, hvilket der trods alt har været en del af. Endelig har jeg nogle rigtige gode kollegaer, der er søde til af sig selv at hjælpe mig, hvis jeg står med en stak bøger eller lignende...
    Du skriver, at du har tunge løft i dit arbejde, hvilket næppe er godt oven på en deseoperation...
    Er det meningen du skal arbejde fuld tid allerede fra nu, eller har du fået en delvis sygemelding? Det sidste kan du få ved at kontakte din læge og forklare, hvordan du har det. Normalt kan man vist kun få en sådan delvis sygemelding i et halvt år, men i min kommune var det ikke et problem i sin tid at få den forlænget yderligere et år. Måske du skulle få ringet til kommunen og få en aftale med en sagsbehandler, hvis du da ikke allerede har det...
    Held og lykke med det hele!
    Hilsen
    Kermit
  • Indstillinger
    Hej Hwm¨

    Jeg er ikke læge og kan fortælle dig hvad du kan og ikke kan,men jeg kan fortælle at jeg efter en deseoperation ikke kommer tilbage på arbejdsmarkedet og skal tage morfin resten af mine dage,jeg har samme smerter som du nævner,samt flere ting,smerter i højre ben med føleforstyrrelser og lammelser,som om en hiver i en stålvejer igennem mit ben,samt rigtig mange rygsmerter der jager og føles som om en stikker et spyd igennem lænden og står og trækker den frem og tilbage samt stød og jag.

    Håber det kunne bruges,jeg vil ikke skræmme dig

    heidi
  • Indstillinger
    hej Kermit og Heidi

    jeg er sygemeldt på fuld tid siden jeg gik hjem igår. Og jeg håber da at kunne starte igen måske på en delvis, det skal siges at jeg kun er på 24 t.
    jeg skal til kontrol på hamlet d. 18/11 så håber jeg at jeg kan blive lidt kloger, på om der kan gøres noget el. jeg bare skal leve med det.
    jeg vil kontakte min læge mandag og få en snak med ham om muligheden for sener at få en deltidssygm.

    Heidi
  • Indstillinger
    Hejsa - øv, det var en ærgelig en. Det er jeg ked af på dine vejne.
    Jeg fik en stivgørende OP i august sidste år. Den hjalp desværre ikke - og er sat til møde med kirurg igen, da de mener det ikke er helet ordentligt.

    Men jeg er i mellem tiden blevet tildelt førtidspension, da det ikke var (er) forventeligt at jeg får det bedre.

    Jeg er heldigvis ikke et fortilfælde, for de fleste får det jo bedre og kommer til at fungere jobmæssigt i et eller andet omfang.
    Det håber jeg også for dig.

    Jeg fik gennem hele året efter OP lavet tjeks ved kirurg, hvor røntgen viste at det helede godt. Men da jeg ikke havde fået det bedre til 1 års undersøgelsen (faktisk dårligere), ville han lige tjekke en ekstra gang - og her vist en CTY scanning så noget andet end de fandt på røntgen. Måske de også kommer til den konklusion med dig.

    Hold og lykke
  • Indstillinger
    Hej hwn
    Jeg har været i systemet siden nov.06 (operation for diskusprolaps) og allerede der sagde min læge på hospitalet at jeg skulle se mig om efter noget andet arbejde har været inden for hjemmeplejen i mange år med mange tunge løft.Da jeg så skulle begynde på job igen var min ryg så dårlig igen og jeg blev så stivgjort nov.o7 og så var det absolut slut med tunge løft.Har du ikke fået af vide at du skal prøve at blive omskolet?det har du god muglighed for.Der er jo kun gået et halvt år hva har du fået af genoptræning?i mit forløb hed det sig 3mdr. hvor man skal holde sig i ro ikke vride bukke osv. og så derefter genoptræning så det lyder for mig som det er et meget hurtigt førløb du har været i gennem.men selfølgelig er det forskelligt men alligevel.Min status i dag er at jeg selvfølgelig blev fyret og lige nu er jeg i arbejdsprøvning med henblik på et fleksjob.Det går også ok for der hvor jeg er har jeg muglighed for hele tiden at skifte arbejdsstillinger.Det eneste problem er at de vil have at jeg skal prøve at komme op på 20 timer og det gør så at mine piller ikke virker over middag så jeg skal skynde mig hjem og der går så et par timer før det virker igen men har heldigvis en kanon jobkonsulent der hjælper mig rigtig meget og regulere mine timer uden problemer så det bedere passer.Jeg fik efter den stivgørende op.en nerveskade har arvæv der sidder og trykker på nerveroden og gør at mit højre ben altid ter sig tosset men mange smerter. Mit råd til dig skal lyde (ved ikke lige hvor gammel du er jeg er 45år.)sæt dig ned og så spørg dig selv om hva kunne jeg tænke mig at lave hvis jeg ikke kan være i mit nuværende job kan jeg omskoles?hvis jeg får en revalidering hva kunne jeg så tænke mig.Du har som sagt gode mulighedder hvis man altså bare ved hva man vil.Nu ikke mere fra mig.Held og lykke fremover Hanne
  • Indstillinger
    hej
    tak for alle jeres svar.

    jeg er udd. sygehjælper og har arbejdet som dette i 22 år er 42. det er det samme forløb som du har været igennem hanne. pt. får jeg intensiv fys og ultralyd og jeg syntes at det letter lidt på sm. så jeg håber :) omskoling jaa, jeg skal helt sikkert have noget med mennesker af gøre, men lige hvad det ved jeg ikke.
    hilsen
    hwm
Log in eller Registrér for at kommentere.