Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

luft i maven

hej jeg har et problem med luft i maven. Jeg har det meget i perioder hvor jeg bare har sindsygt meget luft i maven, og det lugter virkelig forfærdeligt. Jeg spiser sundt, altså jeg spiser meget frugt og grønt og groft brød. Men jeg spiser virkelig meget youghurt med havergryn ved ikke om det kan have noget med det at gøre? for jeg har hørt youghurt hjælper mod luft i maven men det gør det så ikke rigtigt ved mig.

håber der er nogen der kan hjælpe

Kommentarer

  • Indstillinger
    Havregryn giver mig luft i maven og prutter, der lugter væmmeligt - prøv at spise frugt og rosiner med din yoghurt.

    Jeg har også tit ildelugtende luft i maven - til stor gene! Er der nogle ting, du har hørt, man kan prøve for at afhjælpe det? Selv om de måske ikke har virket for dig, er det måske værd at prøve for mig :-)

    Jeg har bare hørt, at proteinholdig mad og mange mælkeprodukter kan give luft i maven. Men ellers ved jeg ikke, hvad man kan gøre. Har du fået nogle gode råd?

    Mvh Mette
  • Indstillinger
    Jeg har selv døjet meget med luft i maven og har søgt meget på nettet. Jeg kom frem til et perbermyntepiller hjælper. Købte nogle i matas og føler også at det hjalp.. Derudover kan fiberhusk helt klart anbefales.

    Min læge har også fortalt mig at frugt og grønsager giver meget luft i maven. Så det behøver ikke at være et tegn på at man lever usundt. Tværtimod.
Log in eller Registrér for at kommentere.