Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp

Redigeret 10 november, 2008, 12:47 i PMS og menstruation
Hey håber nogle kan hjælpe...!!

jeg har været sammen med min kæreste for første gang og havde husket at beskytte mig. Da hun blev hentet og var kørt kom jeg til at se på komdomet og det var sprunget. hvad skal jeg gøre.. hun skal have sin mens den 16 november og vi var sammen den 4 november. er der ikke noget med at piger er kønsmodene i nogle visse antal timer??
hjælp vil ikke være far hjælp

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg håber du har talt med din kæreste om det her, for I kan faktisk godt have været uheldige, hvorfor hun hurtigst muligt lige skal kontakte sin læge.
    Der findes jo en "fortrydelsespille" men jeg er ikke lige helt klar over, hvor hurtigt efter samleje den skal indtages, men det er så vidt jeg ved ret hurtigt.

    For jer vil det nok være den bedste løsning, så kommer I aldrig til at finde ud af om hun rent faktisk VAR blevet gravid. Jeg vil påstå at selv om vi har fri abort, så er det alligevel en tung beslutning at gå rundt med resten af livet.

    Så bed hende kontakte sin læge hurtigst muligt - og helst inden week-enden.

    Og så er det måske smart at I også får talt om den bedste beskyttelse. Kondom er en rigtig fornufting ting, som bør bruges hver gang, da det altså er en rigtig god beskyttelse, ikke bare over for graviditet, men også over for diverse kønsoverførte sygdomme. MEN - som du har erfaret, så beskytter det ikke 100%, hvorfor det måske kan være en ide også at bruge noget mere. Tal med apoteket; i mine unge dage fik jeg noget p-skum, som jeg og min kæreste faktisk var ret glade for at bruge.

    pøj-pøj
  • Indstillinger
    Hey tak

    jeg har lige fundet ud af at hun har cf som er en sygedom som der ikke er mange der har. Hun har fortalt at vis hun bliver gravid er hun den første ud af 400.000 det bliver gravide. Men vi har snakket med hendes læge om det men han synes ikke at hun skal have en pille for det er for længe siden.

    men tak for dine råd
  • Indstillinger
    Tak fordi du melder så sødt tilbage. Godt I var så fornuftige.
    Og - undskyld men jeg føler, det lidt er min mission - selv om din kæreste vil have overordenligt svært ved at blive gravid, skal I alligevel sørge for at passe godt på hinanden og bruge beskyttelse, så hun ikke også skal slås med en eventuel kønsoverført sygdom.
Log in eller Registrér for at kommentere.