Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

for højt og for lavt stofskifte begge dele?????+

Redigeret 6 november, 2008, 02:18 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej
Jeg har nu været til kontrol med mit lave stofskifte som nu viser sig at være forhøjt, så nu skal jeg sættes ned i medicin.
jeg havde symptomer med bla. hjertebanken
mine tal er igen ok men

- kan det passe at selvom at tallene er iorden, har kroppen ikke helt fundet ud af det? jeg har stadig symptomerne på at det er forhøjt, ex hjertet banker uregelmæssigt, men kan hjertet også banke uregelmæssigt ved for lavt stofskifte?
- og er er der nogen af jer der har trykken i brystet, eller er det mon psykisk.
- og til sidst er der nogen af jer der døjer med åndenød, bare det at gå 10 trin op af en trappe kan give åndenød (min læge siger det er dårlig kondition....men det tror jeg ikke, men bliver alligevel usikker på hvad der er hvad)
håber at få svar.
godt dette forum er til, elles tror jeg at jeg var gået helt til rotterne.
Hilsen helle63

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har urelmæssig hjerterytme både ved for højt og for lavt stofskifte. Ligger stofskiftet som det skal, arbejder hjertet som det skal. Åndenød har jeg kun oplevet i forbindelse med for lavt stofskifte. Ja, åndenød og åndenød, det er nok så meget sagt - jeg vil nærmere sige, at jeg meget let blev forpustet. Det gør jeg ikke, når stofskiftet er i orden.
  • Indstillinger
    Kære Helle
    Jeg har forhøjet sotfskifte og kender både til uregelmæssig hjerterytme og åndenød - der skal ingen ting til før jeg bliver forpustet, men helt klart værst, når pulsen stiger voldsomt.
    Så uden at have meget erfaring indenfor dette, så synes jeg det lyder som om din krop opfører sig som om stofskiftet er forhøjet. Hvad siger lægen? Måske det tager længere tid for kroppen at vænne sig til, at stofskiftet igen er faldet??
    God bedring
    Mange hilsner
    frupedersen
  • Indstillinger
    Hej frupedersen og pjevs
    Tusind tak for jeres svar, endnu engang blev jeg beroliget, der er andre der også døjer med hjertet og forpustedhed/stakåndethed.
    Mine blodprøvetal er blevet normale, så der er ikke tegn på forhøjet stofskifte, men jeg tror som en af jer også skriver, at det har kroppen ikke registreret endnu.
    Min læge tror det er psykisk det med hjertet, det tror jeg ikke, men bliver alligevel i tvivl.
    endnu en gang tak for svaret.
    og også god bedring til jer alle.
    Hilsen Helle63
  • Indstillinger
    Hej Helle
    Jeg sidder og nikker i alt det du skriver om din hjerte rytme og trykken for brystet det havde jeg rigtig meget inden jeg blev konstanteret myxødem -sagde til en læge på mit job, at det var som om der var en der pressede alt luften ud af mig ,og jeg har læst at det kan følge med-Men det er bekymrende,at så mange med stofskiftesygdom hele tiden skal forsvare sig selv overfor lægerne ,at de IKKE fejler noget psykisk,men at det er sygdommen man er syg af og at det er symptomer fra enten for højt eller for lavt stofskifte man døjer med-Det er så nemt for en læge at sige du har stress eller du er kørt psykisk ned -det ku jo være at patienten havde ret i alt det hun sir' og at det er hendes sygdom der viser tænder-Vi er vel dem der bedst ved hvordan vi har det...
    Håber du får det bedre-
    Mit stofskifte er jo også blevet for højt nu ,men det skyldes Liothyroninen som kunstigt sætter det op,det gir noget mere hjerte banken ,som føles ubehageligt men jeg ved hvad det er og det forsvinder igen efter ca ½ time ,så det lever jeg med-
    Kærlig hilsen
    Kirsten
Log in eller Registrér for at kommentere.