Hjem Tænder og mund Åben debat om tænder og mund

Skal der altid krone på en rodbehandlet tand?

2»

Kommentarer

  • jeg s¨å lige trådne da jeg søgte efter strandvejens tandklinik (greve tand). kender nogen noget til dem? er de billige eller dyre? jeg skal have lavet 2 inplantater og har ik råd til at betlae mange 1000
  • Jeg har været hos Strandvejens Tandklinik. De var søde og rare. Og passer godt på folk som mig med tandlægeskræk.
  • Jeg kan kun sige at det er en utrolig god service og nogle helt andre priser end jeg har været vant til, hos min gamle tandlæge.

    Jeg kan kun varmt anbefalde Strandvejs Tandklinik.
  • ADVARSEL: Tandlæge John Lindgren Hansen fra Greve Tandklinik er en sundhedsrisiko i mine øjne!

    Jeg hoppede på den billige behandling, og fik lavet implantat. Desværre er jeg jo ikke professionel inden for branchen og vidste ikke at den først oplyste pris kun indeholdt selve titaniums-dimsen der bliver sat op i knoglen. Dvs. der kommer diverse udgifter oveni, såsom knogleopbygning (knogle-transplantation af knogle høstet andet steds fra i kæben), abuttment, krone (selve den synlige tand), køb af præparater, etc.
    Men udover det færdige resultat var grimmere end den krone jeg havde haft siden 90'erne, den del er ikke det værste.

    John er teknisk ikke særlig dygtig.
    Den transplanterede knogle 'forsvandt', så implantatet sad løst, hvortil forklaringen var 'du er bare den type'. Derfor anbefalede han IKKE ombehandling, men at jeg skulle beholde resultatet, MEN aldrig ville kunne bide i noget, og skulle spise ALT med kniv og gaffel resten af mit liv. Dette så jeg som et handikap, og ikke en løsning. Specielt da jeg senere fandt ud af at implantatet VILLE falde ud på et eller andet tidspunkt.
    Det viste sig senere at han havde høstet forkert knogle (som desuden ikke var nødvendig -var simpelthen gjort i hast, imens jeg lå i stolen, for at tjene ekstra penge).
    En anden og værre ting: Der gik betændelse i knoglen.
    Dette prøvede han at fjerne ved at lægge 'klatter af penicillin op, og jeg fik besked på at komme hver 3 mdr. til røntgen og 'implantat-/tand-rensning' resten af mit liv.
    Den første sådan rensning endte med at fåregå under bedøvelse, og efterfølgende smertestillende i en lille uges tid (anbefalet af john's assistent, samt nødvendigt pga. smerter efter rensning).
    Punkt nr. et: en sådan infektion går IKKE væk af sig selv, da den bliver provokeret at implantatet; endnu værre: den kan sprede sig, og få kæbe-knoglen til at gå i opløsning. Dvs. det skal ud. Hurtigst muligt!
    Ved tjek hos anden tandlæge viste det sig at betændelsen var det opstået fordi Krone og implantet IKKE passede sammen, så der var hulrum under kronen hvor bakterier hobede sig op.
    Den brutale implantat-/tandrensning er heller ikke ønskværdig da tandkødet allerede var begyndt at trække sig, og vil gøre det endnu mere ved fortsæt brutalisering.

    Jeg er nu i ombehandling hos anden tandlæge jeg har fået anbefalet af flere tandlæger. Ombehandlingen kan komme til at blive rigtig dyr eftersom der er en masse genopbygning efter John Hansens amatør-job. Men det værste er al den smerte jeg skal igennem igen, en sådan behandling tager jo næsten op mod et år.

    Jeg er FULDSTÆNDIG uforstående over hvordan John Hansen kan byde andre mennesker dette. Enten må han være fuldstændig følelsesmæssigt afstumpet, eller også har han VIRKELIG ikke noget clue om hvad han står og laver.

    Dvs. økonomisk er det IKKE værd at gå hos Greve tandklinik. Og John Hansen ER faktisk ikke specielt billigere end andre kæbekirurger/tandlæger.


    Jeg kan klart anbefale Claus Rislin fra http://www.implantatklinik.dk/
    Udover at andre tandlæger henviser til ham er han er meget dygtig, meget forklarende, ikke meget dyrere end Claus Hansen, og også meget forstående overfor budget.


    Hvis nogen har spørgsmål eller andet til min 'case', er i velkommen til at spørge eller sende en e-mail på leamummi@yahoo.com.
    Jeg har også info fra jounaler og billeder af de tekniske fodfejl der er begået.

    Lige pt. er jeg ved at køre en klagesag for erstatning af udgifter ved behandling og ombehandling, hvilket er endnu en langvarig ting jeg skal bruge tid og energi på. Desværre får jeg nok ikke al den tid og smerte jeg har ofret tilbage.
  • Synes det er nogle virkelige gode indlæg/forslag.

    ALTERNATIVE LØSNINGER - SPAR 40 - 70% PÅ TANDLÆGEREGNINGEN:

    Det er vigtigt ikke at gå på kompromis med pris og kvalitet og hertil vil jeg gerne lægge et godt ord for en udenlandsk tandlæge, som er usædvanlig dygtig og med et hav af certifikater indenfor tandlæge-kunst.

    Efter længerevarende søgning på nettet, faldt jeg over Skan Rejser som havde indgået en formidlingsaftale med DENTAL ART i Stettin. Klinikken ligger i samme blok som det hotel Skan Rejser benytter - Hotel Radisson BLU.

    Fik først en konsultation i København kr 150,- hvorefter jeg fik et skriftligt tilbud og udover at prisen var ca. halv pris af den jeg havde herhjemme hos lokal tandlæge, så fik jeg yderligere 10% i rabat på regningen, hvis jeg valgte at rejse med Skan Rejser.

    Jeg fik lavet 5 implantater inkl. knogleopbygning i den ene side. Det krævede flere besøg til Stettin over en længere periode.

    Tandlægerne var super søde og dygtige og tog pænt hensyn til min tandlægeskræk. Følte mig meget tryg.

    Skan Rejser stillede en polsk-dansk tolk til rådighed (gratis)

    Der har været rigtig fin kommunikation og opfølgning - og kan kun rose tandlægerne til skyerne.

    Alt har kørt helt problemfrit fra start til slut og INGEN skjulte tillæg !

    Formidlingen kan ske gennem Skan Rejser (Spørg efter André) på tlf. 33 13 23 50. Han sørger for at der bliver bestilt tid i Kbh og efterfølgende følger op på tilbud, og evt. rejsen til Stettin inkl. tidsbestilling m.m.
    www.skanrejser.dk

    Kliknik i Stettin i Polen:
    DENTAL ART
    www.dental-art.dk

    Mine varmeste anbefalinger til Skan Rejser & Dental Art

    Mvh Heidi
  • Jeg har altid anvendt den samme tandlæge, men efter et decideret ublu tilbud begyndte jeg at undesøge alternative løsninger. Min mand og jeg skulle begge have lavet implantater, men vores egen tandlæge ville have 19.000 kroner per styk!
    Min datter hjalp os med at finde en klinik i Ungarn som bare har styr på det dér, de laver flere tusinde implantater om året og priserne er langt under det vores danske tandlæge kunne diske op med! Vi brugte et sted der hedder Evergreen Dental, som er en helt nyistandsat klinik med topmoderne udstyr og dygtige tandlæger.. Vi kontaktede dem igennen derea hjemmeside www.egdent.dk og al kommunikation foregik på dansk med deres danske afdeling, så det var meget nemt for os. Hvis vi nogensinde får brug for en tandbehandling igen, er det helt sikkert dér vi tager hen, også selvom behandlingen skulle være så lille at det egentlig ikke kan svare sig. De er simpelthen så søde på klinikken og byen er så fantastisk at det er det hele værd i sig selv! God dag derude!

    Med venlig hilsen
    Anne
Log in eller Registrér for at kommentere.