Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Voldsom stigning i TSH - men ingen symptomer overhovedet

Jeg har haft for lavt stofskifte i flere år og har løbende fået taget blodprøver for at sikre rette Eltroxin-niveau. Jeg har praktisk talt aldrig symptomer på, at mit stofskifte i periode er lidt for lavt (= jeg skal have mere Eltroxin). Ved forrige blodprøve var alle tal (TSH, T3 og T4) helt fine. Men 3 uger efter var TSH steget til 41 og T4 faldet til 8. Og lægen kunne ikke forstå dette. Og han kunne slet ikke forstå at jeg INGEN symptomer har haft på dette. Men det har jeg ikke. Og jeg har taget Eltroxin som lægen har beordret.

Jeg glemte helt at spørge lægen hvad denne kraftige udviklng (på så kort tid) kunne skyldes. Er der nogen som ved det?

Og er der andre som heller ingen symptomer har på for lavt eller højt stofskifte?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Nej jeg har som regel altid symptomer når TSH stiger, men har prøvet at at TSH engang kom bag på mig og var steget efter en maveinfluenza. Jeg var mat og troede det var efter influenzaen, men TSH var steget og lægerne mente at det var fordi jeg havde haft diarre så Eltroxinen ikke var blevet korrekt optaget i kroppen. Måske du også har været igennem en sådan en omgang?
    Mvh. Gitte
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg vil få foretaget en ny blodpr ,da der sker fejl målinger ind imellem -hvad sir din læge ?
    Hilsen Kirsten
  • Indstillinger
    Tak for svar.

    Nej, jeg har ikke været "igennem" noget som helst mht. sygdom, betændelsestilstande eller andet. Jeg har intet fejlet og der er intet som jeg kan pege på kunne være årsag til at tallene ser sådan ud.

    Jeg er nu blevet sat op i dosis og skal have taget en blodprøve igen i næste uge - så jeg bliver bestemt fulgt tæt, så det er godt. Synes bare at det er underligt, at jeg ingen symptomer har / har haft...
Log in eller Registrér for at kommentere.