Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vigtig info hvis du tager Pularimax

Redigeret 10 december, 2008, 15:38 i Astma
Idag talte jeg med fabrikanten af Pulairmax.

De oplyste at omkring december 2008 træder et EU direktiv i kraft.

Fremover skal lægen bede om en udleveringstilladelse til Pulairmax.

Firmaet oplyste at det kommer "ud" snarest. jeg var bare heldig at få det at vide idag.

Dybt besynderligt. det har været SUPER godt for mig. Det var som at komme i himlen, da jeg fik Pulairmax.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa.
    Er fuldstændig enig. Følte jeg fik den anden halvdel af mine lunger tilbage da jeg begyndte på Pulairmax. Det var faktisk efter din anbefaling jeg skiftede og har været jubel glad for den.
  • Indstillinger
    Hej Trunte.

    Det glæder mig at høre, at du er glad for Pulairmax.
    Det er altså også et fantastisk godt produkt.

    FØR fik jeg Pulmicort som indeholder nøjagtig det samme, nemlig Budesonid. Dog er der i Pulariamx nogle stoffer, som gør, at medicinen "flyver" ned i lungerne. Inhalatoren er langt bedre på Pulairmax. Den speciallæge jeg går hos, havde også hørt om produktets fortræffelighed ved et foredrag.

    Da jeg tog Pulmicort kunne jeg ikke cykle forbi een bil, før jeg fik det dårligt, NU kan jeg meget, meget mere. Det var som at "få livet tilbage" da jeg fik Pulairmax.

    Jeg ved ikke hvorfor man pludselig skal have en udleveringstilladelse for at få Pulairmax, men det er de der skide skrankepaver i EU som har bestemt det. Håber det går hurtigt når lægen skal indhente den tilladelse.
    Gad vide, hvorfor vi ALDRIG ser noget i TV om, hvad de egentlig laver dernede?
    Håber andre kan få glæde af den gode medicin.
  • Indstillinger
    Nu besvarer jeg mit eget indlæg.

    Jeg har spurgt en læge som behandler for astma mht. om jeg skal fortsætte med Pulairmax. Sagen m. Pulairmax har været i EU.

    Lægen har svaret således:

    Pulairmax har fået afslag fordi de undersøgelser der foreligger ikke er tillstrækkelige til at dokumentere effekt og bivirkninger af produktet. På den baggrund synes jeg at du burde skifte præparat.

    Kære brugere her på siden:
    Nu ved I det og kan handle herefter, eller lade være. )
Log in eller Registrér for at kommentere.