Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stærke smerter under samleje...

Redigeret 8 juni, 2009, 20:53 i Endometriose
Hejsa..

Er ny herinde.

Er en pige på 21år, som nu har haft smerter under samleje i 3-4 år (har været sammen med kæresten i 4år)
Det er ikke hvér gang at det sker, men 2/3-del af gangene.

Det er som om at Penis rammer noget som det SLET IKKE skal ramme.
Det er dybe indre smerter og de er altid enten i venstre eller højre side af lysken. De jager igennem mig, og det er ofte at jeg begynder at græde fordi smerten simpelthen er så slem.
Smerten er meget værrere end menstruationssmerter.
Og jeg kan stadig mærke ubehaget i ca 1 time bagefter.

Jeg bruger p-piller (Lindynette), men har ikke min menstruation ret ofte, og når jeg endelig hár bløder jeg ikke ret meget. Smerterne er altid slemme første dag, men ellers er de minimale.
Mine menstruationssmerter er blevet formindsket siden jeg i 2007 fik en provokeret abort.

Det er til gene i min hverdag både pga. det går ud over mit sexliv, men også fordi at jeg kan føle mig drænet i flere timer efter et smertejag under samleje.

Nogle dage har jeg også smerter når jeg går.. også altid enten i venstre eller højre side.

Nogen som har en ide om hvad det kan være, og om det kan være tegn på endo?

Bedste hilsner
ZM

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej med dig... Først og fremmest synes jeg godt nok du skal tale med din læge, der kan være mange årsager til sådanne smerter. Men når det er sagt, så ja man kan have smerter under samleje pga. endo. Jeg har fået fjernet endo og forinden havde jeg smerter ved samleje. Men tag kontakt til din læge og få det tjekket...
    Held og lykke.......
  • Indstillinger
    Hejsa.
    Faktisk så synes jeg det du beskriver, virker som om du beskriver mine smerter næsten helt korrekt.
    Har oftes rigtig store smerter ved sex, konstant i min højre side, (ved æggestokkende) og smerter i linden ved min blødning.
    har fået konstateret Endomitriose hos en Special læge i Aalborg og han gav mig det han kaldte en p pille kur, skal tage mine p piller fast, i 4 mdr. af gangen og holde en pause også forfra igen.
    Synes du skal gå til lægen og få det tjekket, bedre du får nogle metoder og råd til hvordan du kan tackle smerten.
    Mvh. Tulle.
Log in eller Registrér for at kommentere.