Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skal jeg være bekømmeret ?

Redigeret 12 februar, 2009, 07:16 i Åben debat om diabetes
Hej til alle

Jeg er i tvivl om jeg evt. skulle ha fået tybe 2 dia
jeg tør ikke gå til lægen, har så meget at slås med i forvejen, meget længere historie.

Jeg har i dag været nede og købe et aberat som kan måle mit blodsukker, og da jeg efter lang tid og 8 ødelagte strimler senere finder ud af hvordan det virker, er mit blodsukker 7,3 er det noget jeg skal bekømmere mig om ? Vil meget gerne have svar :-))

Mvh K

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du ikke var fastende, så nej.
    Men hvorfor går du og måler dit blodsukker selv??
    Hvis man ikke har diabetes er der da ingen grund til at gå og måle selv!
  • Indstillinger
    hej

    Jeg ar en veninde der har sukkersyge og får insolin, hun nævnte nogle symtomer, og jeg har dem alle derfor købte jeg et sæt for at teste mig selv, og jeg var fastende da jeg tog den, prøver igen i morgen tidlig og ser hvordan det ser ud, det er jo måske ikke noget at vare bange for.

    Mvh K
  • Indstillinger
    Det er altid bedre at have en sygdom der er i behandling end at rende rundt med en sygdom som bare "gør som den vil".
    Selvom man har problemer i livet bliver det da absolut ikke bedre af at have en sygdom som ikke er under kontrol.

    Hvis du er i tvivl så tag til lægen !

    En person med ubehandlet type 1-diabetes vil udvikle ketoacidose (syreforgiftning). Manglen på glukose gør nemlig, at kroppen udelukkende forbrænder fedt. Når fedt forbrændes, dannes der nedbrydningsprodukter, som kaldes ketonstoffer. I store doser giver ketonstoffer ketoacidose. Ubehandlet er ketoacidose livstruende.
Log in eller Registrér for at kommentere.