Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vægtproblem....eller

Først og fremmest vil jeg nævne at det tog mig et stykke tid at finde ud af hvor jeg skulle skrive om dette, og er stadig ikke overbevist om det er her.

Mit problem er kort og godt at jeg ikke kan tage på..

ja ja det er jo ikke et problem

Det er det sgu når man er en 30 årig mand der vejer 68kg og er 1.92 høj

Jeg kan spise hvad det passer mig i de mængder det passer mig og jeg kan ikke tage på.

Siden jeg var knægt har jeg fået at vide af læger at det går over når jeg bliver ældre, men nu har jeg rundet de 30 og syntes det var på tide min krop fandt ud af jeg ikke er i voksealderen længere.

Jeg ryger. Lagde det dog på hylden i et års tid hvor jeg trænede meget og holdte mig til en diæt som skulle hjælpe mig med at tage på. Tabte mig 1 kg på det år. Smed det på hylden og begyndte at ryge igen (dumt men hvad)
Har i en anden periode prøvet at spise så usundt som mulig mens jeg drak ½-1 liter fløde om dagen. Det stod på i en 5 mdrs tid. Hjalp heller ike en brik.

At folk er misundelige fatter jeg ikke. Jeg fryser ofte eftersom jeg ikke er særlig polstret. Har ikke lige været den man kiggede efter på diskoteket da man ligner en KZ fange der er undsluppet, så det er træls når folk siger de gerne vil have det sådan at de ikke tager på.

Jeg ser overalt hvordan man vil hjælpe folk med at tabe sig fordi de er for store, og hjælp til folk der lider af spiseforstyrrelser. Det er rart at der er folk til at hjælpe med sådanne ting. Jeg har endnu ikke set nogen steder hvor man kan få hjælp til at tage på. Det væsentlig nemmere i min verden at tabe 1 kg end rent faktisk tage 1 på.

Har snakket med min læge om det og hans svar var mere eller mindre at "man er jo forskellige"...

havde jeg nu vejet 22kg over min idealvægt istedet for under den så var det jo nok ikke det svar man fik.

Jeg lider ikke af følgesygdomme eller andet og er ikke hårdt ramt mentalt af dette.

I bund og grund er min krop vel sund og rask, men ville gerne at den så sådan ud også.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Jeg kan se det er et stykke tid siden du har skrevet, men nu skriver jeg alligevel.
    Jeg kan sagtens forstå at du bliver frustreret over det. Min bror har samme problem. Han har altid været meget tynd, også selvom han spiste meget. Det der har hjulpet ham lidt, er træning. Han er begyndt at drikke energidrik hver dag og træne regelmæssigt i et træningscenter. Det er så selvfølgelig ikke fedt han har taget på, men muskler, men det gør at han ser lidt større ud, uden at han dog ser ud som en bodybuilder. Ved ikke om du kan bruge det til noget... Har du forresten fået undersøgt dit stofskifte?
Log in eller Registrér for at kommentere.