Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lavt stofskifte / søvn problemer

Hej
Jeg vil hører om der er nogen andre der lider af lavt stofskifte også lidt af søvn problemer. Jeg har i periodevis en 2 - 3 dage hvor jeg sover sammenlagt max 3 timer om natten og så er det godt nok strenge at være til. Er dette bekendt for andre.????
Venligst Tvillings1977

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kender det SÅ godt. Min puls bankede langsomt men hårdt, hvilket gjorde det umuligt at sove. Jeg har nu fået dosis på Eltroxin sat op fra 150 til 200 og jeg sover som en sten. For lavt stofskifte giver bekymringer og dette kan jo også ødelægge nattesøvnen.
  • Indstillinger
    Hej Kirsten
    Tak. Jeg er nylig opereret 30 juni og startede på tsh 23 for fjorten dage siden lå den på 5,6. Jeg får dagligt 200 mikrogram og mener du dermed at jo længere ned jeg kommer i tsh desto nemmere bliver nattesøvnen?? Og ja der er mange bekymringer pt ;-)og egentlig ikke af nogen årsag.
    Venligst
  • Indstillinger
    Jeg har i hvert fald oplevet det på den måde - at få sat medicinen op har givet ro, sikkert fordi TSH har været letforhøjet, hvorfor stofskiftet er for lavt.
  • Indstillinger
    hej...jeg har også været ekstremt plaget af søvnbesvær i lange perioder, - netop det med at sove 3 timer og så vågne og ikke kunne falde i søvn igen, kender jeg til bevidstløshed. Min erfaring har dog været , at det især er når tsh er lavt ( og dosis dermed høj)at det har været værst. Når jeg ligger på lidt over 1.0 går det bedst.
    I den sidste halvanden måned har jeg dog sovet supergodt. Det startede på en ferie,- hvorfor jeg aner en sammenhæng mellem min dårlige søvn og stress. Efter ferien har jeg gjort to ting, som jeg ikke gjorde før, og jeg formoder, at de har noget med det at gøre. 1)jeg laver nogle øvelser i et rum for mig selv hver morgen, og mediterer lidt, - ialt ca ½ time og 2) jeg har fået en cd med afslappende hypnose, som jeg hører ca. hver anden dag, sidst på eftermiddagen, efter arbejde. Begge dele er virkelig rart og jeg er meget mere glad end før....måske også fordi jeg nu sover hele natten !!!! Det er så skønt.
    mvh. Jane55
  • Indstillinger
    Hej..Jeg har for lavt stofskifte,men jeg kender ikke så meget til det.
    Jeg får 2x100 mikrogram Eltroxin hver dag og det har jeg gjort stigende i ca 3 år.Hvad for lavt stofskifte betyder ved jeg ikke kun at jeg skal havde de piller hver dag.Jeg fryser mega meget uanset hvad tøj jeg har på hver dag/nat.Hvorfor mon jeg gør det ?
    Hvis der er nogen af jer der kender til lavt stofskifte vil jeg gerne hører noget om hvad det er og hvorfor man får det og hvad det er blodprøve tal viser og hvad er normale og lave tal..
    Hilsen...
    Tullenr1
  • Indstillinger
    Hej Tuller
    Jeg anbefaler dig at gå ind på div links og læse om for lavt stofskifte-der får du alt den viden du har brug for-
    http://www.thyreoidea.dk/menu-1/index.html
    du kan starte på linket her og ved at følge debatten her kan du også lære meget og du kan læse på netdoktor om sygdommen -
    God læsning-
    Hilsen Kirsten
Log in eller Registrér for at kommentere.