Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

at leve med skizofreni

Redigeret 22 november, 2008, 13:35 i Skizofreni
Hej
Hvordan accepterer man at man er syg? Jeg vil så gerne være "normal", men det bliver jeg nok aldrig. Jeg vil rigtig gerne have børn på et tidspunkt, men jeg er bange for at jeg aldrig bliver frisk nok til det.
Efter jeg har fået pension, har jeg følt mig så uduelig. Jeg kan ikke finde ud af at arbejde, gøre rent, nogle dage er det endda svært bare at få tøj på. Og selvom jeg har den sødeste kæreste føler jeg mig nogle gange ensom, fordi jeg ikke har nogle veninder at snakke med. For jeg kan ikke holde på veninder. Jeg kan ikke finde ud af at være social. Er der nogle der har det på samme måde?

Kommentarer

  • Indstillinger
    det kan du tro. jeg er 40 år og har fire børn. de tre er flyttet hjmmefra, men jeg har en på 3. jeg er gift og bor i hus med hund og have . jeg er skizofren. får zeldox fordi jeg blive psykotisk.jeg isolerer mig i lange perioder og er ikke en god veninde. jeg vil også være normal. bare kunne hygge sig, grine, lave frokoster, invitere gæster, kunne nyde ferieophold. jeg prøver virkelig men skizofrenien trækker sine grimme spor indover alt.indimellem oplever jeg at jeg er til stede i nuet. men er meget ensom selvom der er mennesker omkring mig. skal vi skrive sammen.
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg vil gerne skrive sammen. Jeg har før skrevet sammen med en, som også havde skizofreni, men det gled ligesom bare langsomt ud... Min mail er hoerring1@ofir.dk
  • Indstillinger
    hej igen. mit outlook er ikke installeret så jeg skal lige have det klaret. min mail er systofte@forum.dk. der kan jeg vist svare dig hej hej
  • Indstillinger
    Jeg går ind for en behandling hvor man både for hæmmet de positive, Negative, depressive, Og kognitive symptomer.
Log in eller Registrér for at kommentere.