Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Knogletransplantat ikke helet

Redigeret 30 oktober, 2008, 05:27 i Rygsmerter
Hej Alle,

Inden jeg går helt i vildfarne fantasier om hvad der kan være galt og hvad der skal ske, så kunne det være nogle her kender til dette:
jeg blev stivgjort i lænden i august sidste år. Undervejs har helingen (set ved røntgen) været som det skulle. Da jeg desværre ikke har haft bedring af OP, nok nærmest værre, blev det besluttet til 1 års undersøgelse at tjekke det yderligere for at få vished. Således en CT scanning for 3 uger.

Brev i dag fra kirurg fortæller at CT scanning viser at indlagte knogletransplantat ikke er helet. Jeg skal møde snarest til undersøges og videre behandling.

Ved nogen hvad dette kan betyde? Skal jeg åbnes igen mon? Nogen der har prøvet noget magen til?

Pft.

/Stengaard

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Stengaard

    Jeg kan kun fortælle at jeg også fik sat knogle ind under min deseoperation og at da jeg var til kontrol fik jeg at vide at jeg kun var helet i den ene side,men at det nok skulle hele.

    ved godt at det ikke er et direkte svar til dig,men måske det kan berolige dig lidt.

    Mon ikke det er en nærmere undersøglese du skal til ! håber det bedste for dig

    Heidi K
  • Indstillinger
    Hejsa :-)

    Avs for den da Stengaard. Der kan nok være flere årsager til det, men min umiddelbare tanke er, at det evt. er frastødt af kropper og derfor ikke vil heale.

    I det mindste ved du hvad der ret tænkeligt er årsagen til, at du ikke har fået det bedre. Samtidig må det da give et håb for en bedre fremtid, for i et sådan tilfælde må de da kunne gøre noget ?

    Håber i det midste for dig det bliver et vendepunkt for dig :-))

    M.V.H.
    Johnny
  • Indstillinger
    Hejsa

    Jeg har fået en (akut?) tid på Skørping i slutningen af november. Puha - ville ellers meget gerne allerede nu blive klogere på hvad der er galt og hvad der kan gøres.

    Tak for jeres svar.

    /Stengaard
  • Indstillinger
    Hej Steengaard,

    Det er noget værre noget med dig, at du sådan bliver ved med at slås med ryggen/benet.

    Tilslutter mig Johnny - det er godt, hvis det viser sig, at det er det, som medfører den manglende helbredelse - for så er der måske håb, for det kan blive (endnu) bedre.

    Godt du har fået en sådan hurtig tid på hospitalet, så du for et overblik over det kommende forløb - så bruger man da ikke kræfter, på at spekulere på det.

    Er spændt på at "høre", hvad de finder ud af - pøj,pøj

    Mange tanker

    Anita
  • Indstillinger
    Hej Stengaard
    Pu ha sikke noget, men som de andre siger, kan man jo håbe på, at det betyder, at de nu kan gøre noget for dig.
    Jeg har selv overvejet at spørge om jeg også kan få foretaget en CT-scanning - har været igennem flere MR-scanninger siden operation (pga anden årsag), men såvidt jeg har forstået, kan de, pga implantaterne, ikke få et klart billede omkring operationsstedet på MR - ved du eller en af jer andre om det er korrekt? Vil så gerne have klar besked om alt ser ud, som det burde (for føles godt nok ikke sådan), og nu hvor jeg har læst om din manglende heling, der ikke blev 'fanget' på røntgen, tja, så tænker jeg jo om det kan gælde for mig også...
    God bedring til alle!
    Hilsner fra
    Kermit
  • Indstillinger
    Hej alle,

    Tak for indlæg.
    Mht CT scanning kan den, som jeg har forstået det i denne sammenhæng, vise andet end en MR. Havde CT scanning intet vist skulle jeg have haft en MR scanning.
    Nu må vi se hvad det hele betyder. Måske skal der bare mere tid til, måske er det bare som det er, måske vil de re-operere. Uanset hvad er jeg ganske rolig. Har jo accepteret min situation og har fået et godt liv som det er. Så faktisk kommer det ubelejligt at skulle have fokus på det med ruggen igen, og bekymres og måske endda få falske forhåbninger. Ved ikke om det er til at forstår :)
  • Indstillinger
    Hej igen :-)

    Forstår dig udemærket Stengaard :-S

    Hellere blive positivt overrasker, end få endnu et slag/nederlag, hvis ens håb ikke bliver indfriet.
    Du er endnu engang kommet ud i det ingenmandsland, hvor du ikke ved hvor du står og hvad du har, at holde dig til.

    Vælder dog stadig at ønske det bedste for dig :-)
    M.V.H.
    Johnny
Log in eller Registrér for at kommentere.