Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Hjælp...

Redigeret 11 december, 2008, 11:45 i Åben debat om overvægt
Jeg kan simpelthen ikke forstå, at jeg ikke taber mig når jeg spiser sundt og fedtfattigt.... Jeg har før efter en graviditet tabt mig ved at leve som jeg gør nu og tabt mig. Men denne gang sker der bare ikke noget. Jo de første 3-4 dage og så sker der ikke mere over hovedet. Nogen der kan komme med en mulig løsning??? Jeg er såååå træt af de ekstra 15 kg.

Kommentarer

  • Jeg har en veninde, der for et år siden blev fedmeopereret. Hun havde vel en overvægt på ca. 100 kg.
    Hun har altid spist sundt og fedtfattigt, men hun spiste bare for meget.
    Det er altså ikke nok at spise sundt og fedtfattigt, du kan ikke bare spise løs af det, du må nok gøre mere end det.
    Vægtvogterne/vægtkonsulenterne og hvad de nu hedder har nogle gode opskrifter, der viser hvor meget du må spise og så kommer du ikke uden om, at du skal indføre et motionsprogram i dit liv.
    Husk så, at hvis du skal holde din vægt så er det for livet, du skal have omlagt din kost og det er for livet, du skal gøre motion.
    Her og nu lyder det voldsomt, men for de fleste ender det med at være en livsstil, som de har det rigtigt, rigtigt godt med, og som de ikke kan undvære.
  • hej erlak 5 , jeg syntes slet ikke du nævner noget om motion ? Jeg syntes personligt det er umuligt at holde et vægttab eller generelt bare få gang i det hvis ikke jeg bevæger mig. Hvordan får du bevægelse ind i din hverdag ?
    Hvis du syntes det er svært at holde gejsten oppe med træning (og nej du behøver altså ikke at gå i dyre og smarte fitness-centre) så hank op i en veninde eller annoncer efter en træningspartner.

    Hvis du feks starter blidt med en god gåtur i rask tempo et par gange om ugen så kommer der nok gang i det - og så har du måske mod på at lave noget mere ? hvis du er hjemmegående med en bette bebs er det nemt at lave noget workout hjemme i stuen , du kan evt låne dig til divs workout programmer på dvd via dit bibliotek helt gratis - inden du måske går ud og køber den helt store pakke med bånd, bolde og jeg ved ikke hvad. Træning behøver ikke tage tid eller koste en formue :) pøjpøj med projektet
  • Helt enig. Det handler både om kost og motion i samspil - og som der også er beskrevet her på Netdoktor i artiklerne om kost og motion, så handler det meget om at starte med små skridt... hvis man tager for store skridt, så falder man, sådan er det jo i mange områder af livet:-) og således også med vægttab og opstart med motion. Og den dejlige vinter indbyder da til nogle gode gåture. Men det er i hverdagen det er vigtigst at få rørt sig som en fast del af rutinen hver dag, gå i stedet for at køre i bil, cykle når man kan osv. babysteps!
Log in eller Registrér for at kommentere.