Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan man hjælpe en person, der lider af anoreksi?

Redigeret 30 oktober, 2008, 05:39 i Anoreksi
Mon jeg kan få lidt hjælp her på debatten? Skal man blande sig, hvis man oplever at en bekendt ikke spiser noget og er blevet ekstremt tynd? Jeg synes det er så utroligt svært at vide, hvornår det er ok at blande sig, og om det overhovedet kan nytte noget? Der er ingen tvivl om, at der er et problem, men det ser ikke ud som om familien ser det. Hvad ville I gøre?

Er der overhovedet en god måde at konfrontere problemet på?

Vh
B

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Hvis du er tæt på hende synes jeg du skal snakke med hende. spørg om der er noget, hun er ked af. det er ikke sikkert hun vil indrømme at hun spiser for lidt, men jeg synes du skal prøve. jo før hun indser at der er et problem, jo nemmere er det at komme ud af det.
    håber du kunne bruge det til noget...
  • Indstillinger
    Hej
    Mange tak for dit råd. Det lyder som en rigtig god ide, at tale om hvordan hun har det mere generelt. Det havde jeg ikke tænkt på. Når man ser hvor tyndt et menneske pludselig er blevet, så ender det med at man fokuserer på det. Men det er helt rigtigt, der er jo en årsag til at hun er blevet så tynd. Jeg vil prøve at se om jeg kan få en god snak med hende uden at komme ind på mad og anoreksi.
    Endnu en gang tak for hjælpen :-)

    Venlig hilsen
    B
Log in eller Registrér for at kommentere.