Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Dese operation.

Redigeret 26 oktober, 2015, 11:16 i Rygsmerter
Hejsa,
Skal indlægges på Regions Hostpitalet Silkeborg næste torsdag og skal have foretaget en stivgørende/Dese operation fredag den 31. oktober.
Som tiden nærmer sig bliver jeg mere og mere nervøs for selve operationen og ikke mindst tiden bagefter.
Siger hele tiden til mig selv at det nok skal blive bedre efter operation men man kan da godt komme i tvivl når man læser indlæggene her.
Er mor til 3 små børn på 3,4 og 5 år så der er nok at se til i hverdagen. Håber med min operation at jeg kan få en mere tålelig hverdag med hensyn til smerter i lænd og venstre ben og fod.
Så nu må jeg bare bide tænderne sammen de næste par måneder og familie og venner har lovet at hjælpe alt hvad de kan.
Men BANGE er jeg om alle omstændigher.

Hanne
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Hanne.

    Der er mange der har fået det bedre efter en stivgørende op, men de fleste der skrive herinde har ikke været så heldig.

    Så held og lykke med op.

    Og pas på dig selv bagefter.

    Mvh Jan
  • Indstillinger
    Hej Hanne

    Jeg har lært her inde at, de som har fået det bedre er jo kommet vidre med deres liv, forhåbentlig uden smerter :-) Og de som er her, har været turn igennem, og har lyst til at komme med gode forslag, til hvordan de er kommet igennem det, og kommer med rigtig mange gode forslag. Og ja de som er her er det så ikke gået så godt for. Men glem nu ikke alle dem hvor det er gået godt for. :-)

    Håber det gav nogen mening.

    Jeg selv er i samme sitioation, jeg ved dog ikke endnu om de vil operere eller ej.

    Men held og lykke med det, jeg tror nu ikke du behøver at være så bange for det, og som du selv skriver, så har du jo hjælp til børnene, når du kommer hjem igen, fra familie og venner, og jeg er helt sikke på at børnene også vil hjælpe til.

    Held og lykke med det den 31/10 jeg vil krydse fingere for dig :-)

    Hilsen Kæthe
  • Indstillinger
    Hej Hanne.

    Jeg skal også have foretaget en stivgørende operation på Silkeborg Sygehus. Datoen er den 5. december.

    Hvem skal operere dig?
    Er det fordi du har en spondylolistese (ledskred)?

    Jeg er meget interesseret i at høre fra dig efterfølgende, nu når vi begge skal have samme op, samme sted osv. Måske vi kunne udveksle mailadresser?

    Jeg er også virkelig bange, og når jeg får et af mine "anfald" :-) bliver jeg snakket ned med: "Hvad er alternativet"? Og de kære pårørende har ret, jeg kan ikke leve med det som det er nu. Og jeg får det værre og værre med smerter pta rigtig meget smertestillende medicin, så har faktisk overvejet at ringe til Silkeborg i morgen for at høre om de har en tidligere tid. (Jeg valgte d. 5 dec, for de andre tider jeg kunne få før, var alle med operation om mandagen, hvilket betød jeg både skulle derop fredag og mandag).
    Der er lidt langt når man bor 2 timers kørsel væk...

    Mvh Jakle
  • Indstillinger
    Hej Hanne.

    Jeg vil ønske dig held og lykke og sige at jeg fik fortaget en deseoperation i dec sidste år og jeg har et par gode råd til dig.

    Køb pakkekalendergaver og ALLE julegaver nu inden du skal opereres.

    Flyt rundt i dit tøjskab,så det du skal bruge ligger i en højde,så du IKKE skal bukke dig.

    Læg håndklæder i højde der passer igen så du IKKE skal bukke dig.

    Tag bh og trusser med der ikke er for stramme til efter operationen.

    få fat i en GRIBETANG og et GLIDELAGEN det er de 2 vigtigste hjælpemidler.

    Disse råd fik jeg inden operationen og var meget glade for dem.

    Jeg vil tilbyde at Du meget gerne må få min mail adresse,så du kan kontakte mig for spørgsmål, jeg havde selv hovedet fuld af spørgsmål.

    Pøj pøj med operationen,den skal nok gå godt.

    mange hilsner fra heidi K
  • Indstillinger
    Hej Jakle

    Rådene og tilbudet gælder selvfølgelig også dig

    heidi K
  • Indstillinger
    Tusind tak for jeres indlæg og tanker.

    Blev i 1989 opereret for 2 discusprolapser og har haft det godt i de mellemliggende år. Fik her i foråret stærke smerter i lænd og ben og blev MR scannet på Esbjerg Privat Hospital. Har næsten totalt sammenfald af 4. og 5. diskus og udtalte Modic forandringer og skal nu som før nævnt operes på Silkeborg Sygehus af Peter Lemche. Er der nogen der er opereret af ham eller kender til ham?

    Til Jackle: Vil meget gerne holde kontakt med dig via privat mail. sortemis@privat. dk.

    Til Ninus: Du må også meget gerne skrive til mig privat da jeg har en del spørgmål jeg gerne vil stille dig.
    Er rart at kan skrive med andre der har samme problemer som en selv for det kan være svært for andre helt at sætte sig ind i hvordan man har det.
    Hilsen Hanne
  • Indstillinger
    Hej hanne

    Jeg har sendt dig en privat mail

    Heidi K
  • Indstillinger
    Hej igen

    Hanne - Jeg skal også opereres af Peter Lemche. Jeg skriver lige en mail til dig indenfor de næste par dage.

    Heidi - tak for tilbuddet, vil højst sandsynligt gøre brug af det :-)

    Mvh Jakle
  • Indstillinger
    hej hanne og også til jer andre jeg skal op d 11 jan også på silkeborg sygehus stivgørende rygoperation er også rimelig bekymret især for tiden der kommer bagefter. Skal også opereres af peter og randi har kun hørt at de er rigtigte dygtige.Er der nogle der har erfaring ift træning ikke i starten men på sigt ift løb kan man blive ved med det det håber jeg.Hilsen Britt
  • Indstillinger
    Hejsa.

    Vil lige dele mine gode erfaringer ang. Stivgørende operation.
    Blev d.12-6 opereret for spondylitese S1/L5 på allergis-Hamlet i Århus
    Efter flere år med ondt i ben-knæ og lænd.
    Operationen gik rigtig godt, dog var de første 14 dage lidt hårde.
    Gik med korset i de første 3 mdr, derefter startede jeg genoptræning.
    Nu snart 5 mdr efter operationen har jeg genoptaget mit arbejde som service teknikker på ca 5 timer om dagen.
    Jeg har en super følelse i ryggen, er smertefri og kan snart alt som før.
    Kan stadig mærke forbedringer uge for uge, så det er bare fedt.

    Kan kun anbefale at blive opereret, da det virkelig har ændret min livskvalitet.

    Vh Bs
Log in eller Registrér for at kommentere.