Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nogle der har været på smerteklinik

Redigeret 6 november, 2008, 01:57 i Endometriose
Hej

jeg vil høre om der er nogle herinde, der har været på smerteklinik - og hvad fik I ud af det

GitteB

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.
    Ja jeg har været på smerteklinik. Og jeg afventer min anden omgang.
    Den første gang var det begrænset hvad jeg fik ud af det, mest fordi jeg kun fik 5 behandlinger, da det var på et privathospital. Det var der fordi der er meget laaaang vemtetid ca 1½-2 år. Så jeg benyttede mig af behandlings garantien. Hvilket jeg ikke gør igen. Jeg har fået info om at denne gang vil forløbet tage 10 md ca, så det er en væsentlig forskel. Hvis du bor på sjælland, kan jeg anbefale dig at få din læge til at henvise dig til speciellægerne i farvergade i kbh, han hedder hans b andersen og han er virkelig dygtig, i mit tilfælde opgav han, men i stedet for bare at opgive helt, så talte han med smerteenheden på riget, og gjort så jeg kom ind på kun ca 3 mdr i stedet for 2 år.
    Så klart jeg vil anbefale at komme på smerteklinik hvis man er meget plaget for smerter.
    Jeg håber du kunne bruge det her til noget, du kan jo spørge ind til noget hvis der er noget du ikke foestår eller gerne vil vide.

    Knus Jeanette
  • Indstillinger
    Tusind tak for dit svar. Vil du fortælle lidt mere konkret hvordan selve behandlingen foregår

    GitteB
  • Indstillinger
    Jeg har også været på smerteklinik. I mit tilfælde prøvede jeg en masse forskellig medicin. Jeg havde en kontaktlæge og en kontaktsygeplejerske. Sygeplejersken ringede mig op imellem konsultationerne for at høre, hvordan det gik.
    Desværre havde klinikken mens jeg gik der en masse personaleproblemer, så jeg fik meget tit aflyst min tid, og så ende der med at gå for lang tid imellem besøgene, så til sidst droppede jeg det.

    Medicinen jeg fik, synes jeg heller ikke hjalp så godt, men det er jo ikke deres skyld, det har bare været typisk for hele mit forløb, at medicin virker dårligt på mine smerter.

    Der er mange steder også tilknyttet pykolog, fys og socialrådgiver, så man kan få en tværfaglig behandling.

    Jeg har hørt om virkelig mange, der har været rigtig glade for at være på smerteklinik!
Log in eller Registrér for at kommentere.