Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjertebanken og forhøjet stofskifte

Hej alle
Ja, så har jeg lige endnu en bekymring :-). Jeg har efterhånden ret voldsom hjertebanken med hurtig og ofte uregelmæssig puls. Jeg kan jo læse mig frem til, at det er helt normalt i forbindelse med forhøjet stofskifte, men kan det være farligt???
Jeg venter fortsat på at komme i behandling (ca 2 uger til jeg skal til endokrinolog) og har i dag haft det rigtig slemt med hjertebanken. Det gør ikke ondt i hjertet, men det slår så hurtigt, at det føles som om halsen snørrer sig sammen - sådan nærmest lidt kvælende fornemmelse.
Jeg synes det er enormt ubehageligt, mest fordi jeg ikke rigtig ved, om det er farligt. Jeg er sikker på, at det skyldes stofskiftet, men hvad gjorde I andre inden I kom kom i behandling? Kan jo sagtesn leve med det, hvis det ikke er farligt...

Håber meget på svar, for er efterhånden ved at piske lidt af en stemning op, hvilket næppe får pulsen ned :-)

Venlig hilsen
frupedersen

Kommentarer

  • Indstillinger
    For at få ro på ville jeg bede min læge (evt. vagtlæge) om et tjek og et EKG.

    Det fik jeg da mit stofskifte vrøvl startede (12 år siden) anede ikke jeg havde stofskiftesygdom - fik pludselig hjertebanken,hurtig puls,svedte og da der var hjerteproblemer i nærmeste familie ringede jeg vagtlæge, blev indlagt og tjekket, men der fandtes heldigvis intet galt med hjertet,blev udskrevet næste morgen - hjerteafd tog en masse blodprøver og sendte svar til min egen læge, og heri kunne man se mit stofskifte var megahøjt,så det var forklaringen på mit "anfald af hjertebanken"

    Det er ikke rart at have det sådan og ikke vide grunden så tjek med læge/vagtlæge bare for en sikkerheds skyld.

    Held og lykke med det.
  • Indstillinger
    Da mit stofskifte var meget højt fik jeg Betablokkere for at sætte pulsen lidt ned. Så vidt jeg ved, bruges det meget til patienter med forhøjet stofskifte, indtil den egentlige behandling virker. Det er rigtig ubehageligt, når hjertet slår så hårdt og hurtigt og måske endda urelmæssigt, slår "kolbøtter" osv.. Men selv om det føles meget væmmeligt, og man bliver bange, så er det normalt ikke farligt. Rigtig god bedring!
  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg kan helt klart tilslutte mig, at Betablokkere er en god ide.
    Jeg fik også Betablokkere for at nedsætte både hjertebanken og også det at jeg rystede hele tiden.
    Det hjalp mig rigtig meget, ofte kunne jeg klare mig med ½ tablet lige for at fjerne de værste symptomer.
    Så det kan jeg godt anbefale.
    Rigtig god bedring til alle.
    Misty
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg fik konstateret lavt stofskifte for 4½ mdr. siden. Jeg er stadig ved at få finjusteret min eltroxin behandling.
    Sidste gang jeg fik taget blodprøve var mine tal steget, så nu har jeg højt stofskifte, og skal sættes ned i medicin.
    jeg har også hjertebanken, svedture sitren i kroppen specielt i armene.
    Sidste søndag nat pumpede mit hjerte så meget, at jeg blev helt bange, det slog slag over, og jeg tænkte "nu dør jeg" det er utroligt hvad man kan nå og tænke på et manglende hjerteslag....
    jeg ringede til lægen næste morgen, jeg skulle komme derop han lyttede på mig og kunne høre det slog uregelmæssigt. Jeg blev sendt på sygehuset til en ekg, og en blodprøve. Den viste at min hjerte slog okey og at mine prøver igen var ok.
    mange hilsner fra Helle63
Log in eller Registrér for at kommentere.