Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Klamydia i øjet

Ja det er muligt at få klamydia i øjet.

Jeg fik det ca. 2 år siden. Det tog lægen et stykke tid at fastslå at der ikke var tale om en bakterie, men en virus.

Naturligvis blev det fjernet, og havde aldrig selv haft klamydia på tisseren.

Men sideeffekterne er desværre ødelæggende: Mit ene øje (havde kun klamydia i dét ene øje) er stadig hævet. Det har medført at mit øjelåg "hænger" 2 milimeter. Det er minimalt, men gør at jeg ikke kan kigge mig selv i spejlet.

Var indstillet til kirug, således at øjelåget kunne blive skåret, og fixet - men de valgte at 2 milimeter ikke var nok grund, så kom ikke under kniven.

Er der nogen der kan give råd til hvordan jeg lægger hævelsen ned?

Jeg har ikke været i byen eller haft kontakt til venner i ca. 1½ år - så råd er guld værd. Og nej jeg er ikke depressiv eller lign. :).

Tak for svarene på forhånd.
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg burde vist sige jeg er mand, af en alder af 23-24 år :).
  • Indstillinger
    :) og jeg HAR fået det dobbelt tjekket... ikke mere klamydia i øjet.
  • Indstillinger
    Ja, forhåbenligt har jeg misforstået noget, for det lyder da til at være et ret så voldsomt problem, du har.
    Du kan ikke se dig i spejlet - har det her sat sig på dit syn?? Du bør da øjeblikkeligt til en øjenlæge, hvis du har så voldsomme synsforstyrrelser.

    Dit øjenlåg hænger 2 millimeter, hvilket jeg kan forstå har gjort at du ikke har kunnet vise dig for venner eller gå i byen i 1½ år???

    Det vil sige, du øjensynligt også har et voldsomt psykisk problem. Jeg mener hvis 2 millimeter betyder, at du nu ligner Klokkeren fra Notre Dame, så er det da helt klart, at der må gøres noget her og nu.

    Her og nu fatter jeg ikke at 2 millimeter kan gøre en så voldsom forskel, så måske har jeg misforstået noget. Kan du muligvis forklare dig lidt nærmere?

    Jeg har igennem flere år lidt af meget voldsomme migræneanfald, hvilket betyder, at jeg også er "blevet skæv", jeg vil endda mene at mit øjenlåg hænger mere end 2 millimeter, men jeg kan da sagtens se mit spejlbillede og jeg har ingen problemer i at møde andre mennesker, selv om jeg ikke har fuldstændig perfekte proportioner - det er der i øvrigt ingen mennesker, der har.
    Jeg har spurgt familie og venner om det da ikke ser helt forfærdeligt ud med det hængeøje, og alle svarer tilbage, at det har de da i grunden ikke lagt mærke til, men når jeg nu selv siger det, så kan de da godt se, det hænger lidt. Og så taler vi ikke mere om det.

    Hvis det er så voldsomt, som du her beskriver det, så synes jeg bestemt, du må kontakte din læge og fortælle, hvordan du har det.
  • Indstillinger
    Hej igen

    Tak for svaret.

    Men jeg har ikke psykiske problemer :). Jeg er bare utilfreds med hvordan det ser ud pt. Jeg kan godt se mig selv i spejlet - det var mere et udtryk for hvordan rædsom jeg selv synes det ser ud. Jeg har perfekt syn.

    Jeg prøver at sidde med isterninger, osv. på det, men intet hjælper. Danmark vil ikke hjælpe med kirug (så meget for skattepengene, hva'?) - men vil prøve at presse dem til at gøre det alligevel.

    Men kunne være ALT for lækkert, hvis nogen havde ideer som kunne dæmpe hævningen. Cremer... stå på hovedet - Er klar på alt!
  • Indstillinger
    Ja, jeg kan jo ikke forholde mig til andet, end det, du skriver.
    Helt ærligt, så mener jeg ikke, samfundet skal klandres for ikke at ville betale en dyr operation for 2 millimeter. Det er givet lægefagligt vurderet, at det ikke har betydning.
    Men - hvis du føler dit problem er så stort, bør du måske opsøge et privathospital - og høre, om de vil operere, og hvad det så koster.
    Hvis der fandtes en salve, der hjalp, kunne man forvente, at du havde fået den for længst.
  • Indstillinger
    Men du mener at staten skal betale for større bryster? Det gør de pt., hvis det er et psykisk problem for en kvinde.

    - Ja, jeg mener 2 mm skal opereres, hvis det giver et problem.
  • Indstillinger
    Jeg mener bestemt ikke, - og har aldrig påstået!!! - at det offentlige skal betale for kosmetiske operationer, og det tror jeg heller ikke sker. Hvis kvinder får lavet større bryster på statens regning vil jeg påstå, at det er fordi de så slet ikke har nogen.
    2 millimeter ved et øjenlåg kan jeg ikke umiddelbart se, skulle være det store problem - jeg selv har mere, og nej, jeg er da ikke lykkelig over det, men jeg ser det ikke som et problem.
    Nu skriver du godt nok, at du ikke har psykiske problemer, så jeg forstår ikke, at du kan bruge som argument at nogen, som har psykiske problemer, kan få foretaget den slags operationer, men hvis ikke du kan få din læge med på det, synes jeg da bestemt, det kunne være en ide for dig at få undersøgt, hvad det kan koste at få lavet. Jeg tror da ikke, det vil løbe op i mange tusind kroner, så et eller andet sted, vil det da være til at overkomme.
  • Indstillinger
    Sådanne diskussioner tager jeg ikke op med internet-helte.
  • Indstillinger
    Hej
    Hvis du ikke mener du har fået klamydia seksuelt
    overført ("du havde aldrig haft det på tisseren"), hvad havde lægen så af forklaring til at du havde fået det? Mente kun det smittede ved sex.
  • Indstillinger
    Jeg kan ikke forstå at lægen har fastslået at det var en virus i øjet, for klamydia er en bakterie. Måske du skal søge råd hos en anden læge, det kunne være noget helt andet, som stadig påvirker dit øje.
Log in eller Registrér for at kommentere.