Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

fjernelse af hele skjoldbruskirtlen

Redigeret 24 oktober, 2008, 18:19 i Forstyrrelser i stofskiftet
Er der en der kan fortælle lidt om hvad der sker når man får bort opereret hele skjoldbruskirtlen og hvordan ens udsigter ser ud bagefter. ??? Jeg spekulerer meget over hvordan mine fremtid vil komme til at se ud, og om jeg vil få det bedre. Jod beh har ingen efekt på mig .??? hilsen Andersen 59

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Jeg fik fjernet hele min skjoldbruskkirtel for 3½ måned siden, ikke fordi jeg havde bøvl med stofskiftet, men fordi den var meget forstørret pga knudedannelse og cyster og trykkede på mit luftrør. Når skjoldbruskkirtelen bliver fjernet skal du resten af dit liv have tilført de hormoner, der dannes der. Det får man i form af F.eks. Eltroxin. Det tager et stykke tid inden man er på den rette dosis (mit stofskifte er stadigt for lavt, men det bliver bedre og bedre).
    HVis du vil læse mere om det kan du også gå ind på den norske side www.xlpluss.no\thyroforum . Og skriv endelig hvis der er noget mere konkret du vil spørge om...
  • Indstillinger
    Hej igen !! Får man det bedre efter man har fået bortopereret sin skjoldbruskirtel ?? vil lige sige , jeg har forhøjet stofskifte en såkaldt knude struma ikke særlig stor , men generne ved den er ikke til at leve med , bl.a kører min puls derudad hver halve time og derved får jeg de forfærdelige varme stigninger som invaliderer mig totalt, samtidig med de fleste andre symptomer der hører med . Jeg tar på helt vildt , det får man det ikke bedre af :-) Jeg forsøger at passe mit arbejde så godt jeg kan . Dejligt at læse jeres indlæg . Andersen 59.
  • Indstillinger
    Hej. Jeg har fået fjernet hele min skjoldbruskirtel 30 juni ved 2 operation. Jeg havde som dig også forhøjet stofskifte inden. Jeg vil helt ærlig sige det er valget mellem pest eller kolera. Jeg er ved at blive indstillet i Eltroxin og det går langsomt. Fordi stofskiftet før var for højt og nu er for lavet er det en masse bivirkninger. Kroppen er så langt nede i gear nu og kroppen skal vendes sig til der overhovedet intet længere er og det hele bliver kemisk tilsat. Men det skal siges jeg fortryder på intet tidspunkt mit valg er operation. For denne situation bliver bedre når kroppen vender sig til det. (Siges det ;-)) Håber du kan bruge lidt....
  • Indstillinger
    Tusind tak !!! det var lige det jeg havde brug for at få at vide , jeg tænkte nok at det ikke ville være overstået med det , men hvis der er gode fremtids udsigter , så vil jeg ikke betænke mig , for det kan da ikke blive værre :-)Mange tak for dit svar , nu ved jeg hvad jeg skal . Havde du også de hedeture inden du blev opereret og hvis , forsvandt de så efter operationen ?? Hej Hej .
  • Indstillinger
    Hej igen. Ja jeg vil sige at jeg svedte som en K. sommetider det var lidt ulækkert synes jeg. Jeg vil sige at situationen fra før til nu er markant anderledes, det er nogle helt andre ting jeg døjer med i forhold til før. Har ikke uro, hjertebanken, svedeture, voldsom sult osv. Men i stedet muskelsvaghed, ledsmerter, hovedpine og til tider kvalme. Men helt sikkert er der gode dage og de bliver fler og fler mærker jeg. Jeg vil fra før også hellere dette end som jeg havde det før.
  • Indstillinger
    Mange tak , nu er jeg helt afklaret , der er ingen tvivl om at jeg vælger at få fjernet den lille (satan) Jeg skal på Hamlet på Mandag så jeg er dybt taknemlig for dit svar , har været meget i tvivl. :-)
  • Indstillinger
    Held og lykke på mandag
    Petersen50
Log in eller Registrér for at kommentere.