Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

cyste og zloadex

Redigeret 29 oktober, 2008, 16:45 i Endometriose
jeg blev opreret for endo i 05, og fik fjernet en æggestok pga af en mega blodcyste, nu har jeg fået en igen, mega pres, har ellers ikke mærket sygdommen i næsten 18mdr, min læge gav mig en zoladexsprøjte endnu da jeg skal giftes nu her og snakkede noget om at så måtte vi se om den gik væk, eller i det mindste symptomerne, var lidt nedtrykt så hørte ikke alt hvad han sagde, nogle her der ved om cysten (5,9cm i diameter) kan gå væk igen af sig selv eller???

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg har lige fået zoladex for første gang også pga. af en cyste på 8 cm. Jeg har fået sprøjten, da de ikke tør opperere mig endnu. Jeg blev oppereret i marts i år også for en stor cyste som spræng.

    Min læge forklaret mig, at hvis man er rigtig heldig så kan zoladex få cysten til at skrumpe og måske endda forsvinde. Jeg fik dog også af vide at, jeg ikke skal forvente at en cyste på min str. vil forsvinde.

    Og så et lille godt råd, hvis ikke du er blevet oplyst om det hos lægen. (min glemte det) Du kan godt begynde at bløde et par dage efter, og få en rigtig mens. Det er helt normalt.

    Held og lykke med det hele.
  • Indstillinger
    Hej Louise
    Jeg kan fortælle dig at jeg med succes også har haft en stor cyste og med zoladex behandling er den nu væk ;O) så det kan altså godt lade sig gøre. Håber du får lige så god virkning af din behandling som jeg har haft ;O) Hej fra Janni
Log in eller Registrér for at kommentere.