Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Efter operation, i smerteanfald igen. Andre???

Redigeret 30 oktober, 2008, 03:21 i Endometriose
Jeg er i chok.

for 2 år siden fik jeg mit første virkelig voldsomme anfald af smerter. Jeg husker det tydeligt. Havde vært i gang med at male lejligheden. Lå på sofaen om aften og hvilede mig. Pludselig følte jeg at jeg skulle på toilettet. Jeg besvimmede lige uden for døren til badeværelset. Jeg vågnde dog igen og kom der ud. Jeg sad på toilettet og blev bare mere og mere skidt tilpas. Min underliv gjorde så ondt at jeg nærmest ikke følte det var i min krop alligevel. Mit hår gik fra tørt til drivvådt. Jeg var ved at falde ned at toilettet. Jeg fik akut diarre. Min mand måtte holde mig oppe. Men han kunne næstne ikke da min krop var glat af sved. Jeg besvimede endnu en gang og til sidst kom jeg ned og ligge og da der så igen kunne strømme blod til mit hoved fik jeg det bedre.

Dette er 2 år siden. jeg har ca 1 gang pr måned sommetid oftere haft disse anfald.

I torsdags skete det igen. Dog MEGET værre. Jeg besvimmede 3 gange. endte med at både skide og tisse på gulvet i bare smerter. Min puls faldt drastisk. Min mand var heldigvis hjemme og før smerterne satte for alvor ind fik jeg råbt efter 20mg morfin som jeg altid har hjemme. Jeg endte med at ligge på badeværelses gulvet mens min mand skyllede min mave i brand varmt vand (han kunne ikke selv røre ved vandet så varmt var det) jeg var helt slap i kroppen. Da smerterne var på sit højeste fik jeg tænkt at der måtte tilkaldes en ambulance for det var simpelhent ude af kontrol. Skød det væk.
Min mand måttes vaske mig, mens jeg kunne sidde op ad væggen da smerteanfaldet var ovre. Han bar mig seng og sørgede for min varmepude osv..

Næste dag fandt jeg endda ud af at en af naboerne havde hørt mine smerteskrig.

Jeg er chok over dette anfald. Selv om det er sket tusindevis af gange var dette dobbelt i styrke af smerter..

Til tords for jeg hos JJK fik fjernet "alt det endo de kunne finde" i Juli måned....

Jeg havde håbet operationen hjalp. Men desværre ikke. Men hvis de har fjernet mit endo hvad fejler jeg sÅ?

Er der andre som har oplevet sådanne anfald???

Kommentarer

  • Indstillinger
    Da jeg havde mit underliv, havde jeg ca. 1-2 gange om måneden sådanne anfald. Det er slet ikke til at beskrive hvor ondt det gjorde, og jeg har det ikke så godt med morfin, så det er i aller aller yderste nødstilfælde jeg får det. Så jeg måtte bare sidde på toilettet, eller på gulvet ved toilettet og vente på det gik over. Min mand stod ved min side, klar til at gribe mig, eller hjælpe mig på anden måde. Jeg kastede også op både ved mens og æl. Så jeg tror altså det må være din endo, for jeg kan udemærket nikke genkendede til disse anfald. Er det kun ved mens du får disse anfald? For det kan jo være at det er en cyste der springer, også selvom du lige er blevet opereret. De får jo i de allerfleste tilfælde ikke det hele med ud ved operation, og det kan derfor udvikle sig videre til mere endo væv, med cyste.

    Du må se om ikke du kan få en akut tid hos JJK, så han kan se på dig.

    Mange gange held og lykke.
  • Indstillinger
    Tak for dit svar

    Jeg får som regel ikke disse anfald ved menstruation. De kommer bare.

    Da de startede var jeg faktisk i behandling med p-piller non-stop.

    Selv om jeg kun er 21 år så overvejer jeg rent faktisk om jeg ikke skulle få fjernet mit underliv. Selv om jeg ønsker mig børn. Men når jeg ikke kan have sex heller hvad nytter det så?

    Jeg synes kun mine smerter er taget til i styrke siden operationen. især de første 2 mdr efter. Den første menstruation efter var mild. Men nu er det begyndt igen at gør ondt konstant. Jeg kan mærke mit underliv ulmer. Som en vulkan. Jeg har siden torsdag været nødtil at tage morfin.
    Min daglige dolol dosis tager ikke smerterne.

    Jeg har ringe overskud til at tage til læge. Især da jeg kæmper med kommunen om en fleksjob sag. Men ja du har nok ret i jeg bliver nødtil at tage derind.
    Hvis jeg har spist kaster jeg også op. Det havde jeg heldigvis ikke torsdag da jeg lige var vågnet og havde kun fået 4 mandler inden bors.

    Desuden er mitsøvnbehov ved at eksplodere. Hvis jeg fik lov sov jeg 16 -18 i døgnet. Gerne om dagen for så at være vågen og mere frisk om natten...
    Jeg har ikke tage p-piller siden slut juli. Vi ønkser børn men kan ikke have sex. Kan ihvert falde ikke fuldbyrde et samleje. Overvejer at gå på apoteket efter de der tykke sprøjter også gøre det på den måde? Men sandten ja det er en syg tanke. Men jeg er SÅ desperat....

    Suk.... pga sove piller smager alt at metal...
  • Indstillinger
    Man bliver desperat når man er under pres. Og det er man når man har det så skidt. Så det er ikke mærkeligt.
    Vi har heller ikke fået biologiske børn, men tilgengæld har jeg fået min livkvalitet tilbage efter at underlivet og æggestokke blev fjernet for 1½ år siden. Jeg døjer stadig med at få cyster, med dertilhørende forstoppelse m.m. Men det er ingenting i forhold til hvordan jeg havde det før. Jeg er godt nok også 33 nu og var 32 da mit underliv blev fjernet. Så jeg er en del år ældre end dig.
  • Indstillinger
    Ja, de smerter kender jeg også, og det gør bare ufattelig ondt. Det er rædselsfuldt.
    Jeg har dem heller ikke under menstruation, men meget ofte i tiden fra ægløsning og frem til menstruation, og når så menstruationen starter, starter nogle nye smerter...

    Har p-piller hjulpet dig før? Men det er selvfølgelig ikke så smart med p-piller, når du har et graviditetsønske. Har i overvejet fertilitetsbehandling? Det lyder da lidt som om, det ikke er en god ide at gå uden behandling for længe!

    Men føler virkelig med dig!! Det er bare så ulideligt at gå og have det sådan.
  • Indstillinger
    jeg håber du har fået mere hjælp. men Jeg led i mange år af smerter i mave/ underliv og var i fertilitets behandling i næsten 4 år før de fandt ud af hvad jeg fejlede, selvom jeg havde haft mange syster som blev fjernet, da de langt om længe fandt ud af at jeg led af endo. blev jeg behandlet med hormon, der gav mig en kunstig overgangs alder, de fortalte også at bedste medicin var en graviditet, det er det værste at få fortalt når det er ens højeste ønske, nå men i dag elleve år senere har jeg to børn det første er lavet på Ivf.
    Det jeg vil fortælle kommer måske som et chock men selv om man får fjernet endo. kan det komme igen. Jeg taler af erfaring. Jeg har igen store smerter igen hver md. jeg skal ikke have flere børn og overvejer en spiral, i samråd med min gynækolog.
Log in eller Registrér for at kommentere.