Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Som glasskår i knæet efter fald

Redigeret 1 maj, 2013, 08:16 i Fod- og knæskader
Jeg har desværre været så uheldig at falde over et par træsko, da jeg kom hjem med oppakning i armene efter Pinseferien.

Jeg knaldede ned i et terrazzogulv med mit knæ uden at tage fra med hænderne.

Knæet var fuldt brugbart - men totalt følelsesløst i flere dage efter - mens farverne på knæet skiftede i alle farver mellem blå /lilla/grøn.

Jeg afhjalp den voldsomme midlertidige smerte med is og panodil, og så forsvandt smerten da også langsomt.

Det der undrer mig er, at jeg nu 5 måneder efter stadig ABSOLUT IKKE kan lægge mig på knæet. Det er ligesom at have glasskår under huden. Det gør skrækkelig ondt.

Er der nogen, der har en god forklaring på det?
Hvad kan jeg forvente?

Marianne

Kommentarer

  • Indstillinger
    Mange har kigget forbi mit indlæg, men ingen respons.
    Jeg kan nu tilføje, at knæet nu "giver lyd fra sig" i form af smerte, specielt når jeg skal opad trapper.

    Jeg skal alligevel til blodtryk/kolesterol-tjek hos lægen om 14 dage, så jeg lader et par ord falde der.

    Marianne
  • Indstillinger
    Hej. Jeg har for 8 år siden, været ude for en arbejdsulykke, hvor jeg blev ramt af en bil imellem 2 arbejdspladser. Jeg var på knallert, og blev ramt af bilen på højre fod og skinneben. Jeg ramte begge knæ totalt lige ned i asfalten, samt højre albue. Jeg har de samme symtomer som du. Senere udtalelse fra speciallæge lød på brusk skade bag knæskal. Og dette var der ikke noget at gøre ved, da man nok ikke ville forbedre skaden ved at gå ind i knæet. Jeg kan absolut ikke ligge på mine knæ, og trappegang er næsten udelukket. På et tidspunkt knækkede mine knæ så højt, at alle omkring kunne høre det. Dette har dog fortaget sig igen, kun nogle gange kan jeg høre det. Men ligge på mine knæ, eller gå i hug stilling, og op igen er næsten umuligt. Ligesom jeg ikke kan cykle mere, da jeg efter cykling har frygtelige smerter, og er total usikker på om mine knæ, de vil knække, eller gå bagud. Jeg har det også skrækkeligt ved at gå på usikker grund, sand, bulede jord o.s.v. Og højhælede sko er en by i rusland. Håber det hjalp dig lidt. Mvh Kattemor2
  • Indstillinger
    Jeg faldt på asfalt i forbindelse med løb.

    Knæet hævede og var følelsesløst, men brugbart efter 1 uge.

    Farven på knæskallen var lilla, da såret faldt af.

    Det er nu 8 uger siden og jeg undrer mig over at knæet stadig er violet.

    Hvor længe tager det inden misfarvningen er forsvundet?

    Håber der er en, der kan svare på det.

    Mvh,
    Linda
Log in eller Registrér for at kommentere.