Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

At opnå et optimalt puls...

Redigeret 17 oktober, 2008, 15:50 i Hjerteproblemer
Hej -

Jeg træner til daglig, en blanding af kardiologisk og styrketræning. Jeg starter med 20 minutter på en cross-træner indstillet til et karadiologisk program. Derefter træner jeg ca 1 time på andre maskiner og så afslutter jeg igen med 10 minutter på cross-træneren hvor jeg manuelt indstiller modstanden for at opnå et højt puls.

Faktum er at en "optimalt" puls for mig skulle være 137 slag per minut, men jeg må virkelig giver den gas for at kommer tæt på. I allebedste og meget sjældent tilfælder kan jeg nå 141. Det yndrer mig lidt hvorfor jeg kan køre programmet ret intensiv og typisk kun opnå en puls på 127 hvor andre kan sagtens opnå et puls over de 140 med samme program indstillinger.

Jeg vil ikke betragte migselv som i topform, men alligevel, det virker utroligt svært for mig at opnå et høj puls. Jeg har prøvet at øge farten - uden at det har gjort stor forskel, og også prøvet at øge modstanden, men det har begrænsninger da med min 78 kilo kan jeg dårlig nok bevæger apparatet hvis modstanden er for højt.

Jeg har været til lægen og EKG ser OK ud. Men, kan det være et problem hvis det virker så svært at opnå den optimale "137" slag per minut?

pft
Hjertebank
Log in eller Registrér for at kommentere.