Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

svært...

Redigeret 20 december, 2008, 14:45 i Utroskab
Jeg fandt for nydeligt ud af, at min mand var utro. Det var heldigvis ikke noget der havde stået på i lang tid.... Der var ting jeg havde undret mig meget over, så som at han altid havde sin mobil i lommen. Sidste weekend var den så faldet ud af hans lomme, så jeg følte mig så fristet, at jeg kiggede i hans indbakke. Der fandt jeg beskeder fra en anden kvinde og jeg brød mig bestemt ikke om det hun skrev!! Jeg blev så vred at jeg bare råbte, hvad er det her og det slutter bare nu!

Han blev helt stum... Han havde faktisk rigtigt svært ved at snakke.Jeg spurgte, om det var p.g.a. mig, at han havde gjort det og han sagde, at han ike kunne ikke rigtigt give mig noget svar på, hvorfor han havde gjort det. Jeg var nødt til at stille ham et svært spørgsmål... Om han var blevet forelsket i hende óg der sagde han heldigvis, at i de baner havde han slet ikke tænkt... Vi har i denne uge fået snakket lidt mere og han kan endnu ikke helt give mig et svar på, hvorfor han har gjort det. Han siger, at jeg har givet ham nok opmærksomhed og sex dyrker vi også, så det var det heller ikke.

Denne weekend tager han over til nogle venner for at tænker over, hvorfor han egentlig havde gjort det, for han er nødt til selv at vide det og vil meget gerne give mig et svar også, så vi kan arbejde på vores forhold. Vi vil begge meget gerne dette forhold. Men det har været en hård uge. Vi har krammet hinanden farvel om morgen, når vi skulle på arbejde og det blev også til et enkelt kys og det samme om aften, når vi gik i seng. Men ellers sidder vi kun og holder i hånd, når vi ser fjernsyn.

Han har meget svært ved at se mig i øjnene og han er ikke meget for at røre ved mig, han siger har har meget dårlig samvittighed over det han har gjort imod mig, at det er derfor han er sådan lige nu... Men hvor det her bare en svær tid lige nu...

Er der nogle der har været i lignende situation?
Jeg græder næsten hver dag og spiser faktisk kun lidt aftensmad og det er det. Jeg blev hjemme fra arbejde i to dage p.g.a. det der var sket. Jeg kunne bare godt tænke mig nogle gode råd der kunne lindre lidt på mine smerter.

Jeg føler at det jeg har allermest brug for lige nu er, at han rører ved mig, men det kan han ikke få sig selv til p.g.a. det han har gjort.... Det er hårdt at undvære, så når vi egentlig krammer, er det bare så dejligt....

Han havde aldrig tænkt sig at forlade mig og hvis han i denne weekend ikke kan finde svar på, hvorfor han var utro vil han søge hjælp..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har ikke selv været udsat for utroskab, men jeg kender flere der har.

    Jeg tror at nogen mænd, har behov for at blive bekræftet i, at de er tiltrækkende.
    Men desværre er det ikke nok for dem, at det er konen der giver dem opmærksomhed.

    De fleste utro mænd, har intet ønske om at forlade familien, de bliver meget ulykkelige hvis konen forlanger skilsmisse, det er hvad jeg har erfaret.

    Jeg har prøvet at "samle en mand op" der var så ulykkelig over, at konen ville skilles, han græd som et barn.

    Selvfølgelig er der også dem, der virkelig forelsker sig i en anden kvinde, og selv forlanger skilsmisse.
    Men så er der sikkert noget galt i ægteskabet - kulde og intet samvær, det kan jo få selv den bedste mand/kvinde til at søge andre græsgange.

    Det tyder på, at din mand har fortrudt sin utroskab, og er flov og har det dårligt med det.
    Men du skal nok altid være opmærksom på, at han har det brist.
    Og så kan enhver jo gå og blive syg af mistænksomhed, det håber jeg du kan undgå, for det kan ødelægge meget.

    Held og lykke fremover.
  • Indstillinger
    Selvfølgelig ved din mand hvorfor; det var jo ikke en engangsaffære til en firmajulefrokostbrandert, - hvilket i øvrigt heller ikke er en en undskyldning, - så det er noget pladder, han kommer med.
    Dvs, at hvis han f.eks går ind og røver en bank og bagefter siger til politiet, at han altså ikke lige viste, hvorfor han gjorde det, så skal han slippe for straf?? Det er noget sludder, ikke også?
    Det er det her også.

    Han har muligvis ”bare” været sulten efter at prøve noget nyt og spændende – han har så muligvis fundet ud af, at græsset så ikke var grønnere end det, han har hjemme. Jeg er enig med Tulle i, at han sikkert har fortrudt godt og grundigt. Ligeledes tror jeg heller ikke, han på nogen måde har været klar over, hvad konsekvensen af dette kan være, og selvfølgelig skal der være en konsekvens, sådanne ting kan man ikke bare gøre, og så sige undskyld som et lille barn og så er det glemt.

    Men jeg hæfter mig ved, at han gerne vil overveje noget hjælp, og det tror jeg både du og I skal gøre. Jeg synes, der her er et godt eksempel på, at hvis I gik til noget parterapi, ville det få en meget gavnlig virkning på jeres forhold. Han skal forholde sig til, hvad han har gjort mod dig, han skal finde ud af, hvorfor han gjorde det. Du skal finde ud af, om du kan stole på ham og sammen skal I lægge dette bag jer, så det ikke fremover skal ligge og lure som et spøgelse i jeres liv.

    Du skal naturligvis forlange at han forholder sig til, hvad han har gjort, og det der sludder med , at han ikke ved hvorfor, skal du ikke købe.
  • Indstillinger
    Mange tak for svarene begge to. Det lyder til at parterapi ville være en god ide for os begge... det er jo nok ikke helt nemt at komme videre efter den ene har været utro....
  • Indstillinger
    Tak for din tilbagemeldning, jeg ønsker jer begge alt det bedste fremover.
  • Indstillinger
    Jeg var min kæreste utro for 2 år siden...

    det var fordihan aldrig var hjemme og når han var, ja så var han det ikke rigtig alligevel, så hængte jeg mere og mere med en fyr som jeg så blev små forelsket i indtil vi var i seng sammen, så fandt jeg selv ud hvad det var jeg søgte... ikke sex, men kærlighed fra en mand der ville have en .....

    jeg fortalte min kæreste om det.... i dag har vi barn og alt er godt vi har aldrig haft det bedre sammen
  • Indstillinger
    Kære poetrygirl og i andre,

    Det er en interessant debat I har gang i. Jeg håber, at du har fået gode råd og mod på at tage situationen i stiv arm poetrygirl. Desværre er det vist mere end almindeligt i længere forhold, at den ene eller den anden part falder i og er utro. Jeg ved ikke om det er trangen til at bryde vanene, eller noget andet der trækker? Jeg har aldrig selv prøvet at stå i en lignende situation, men jeg kan levende forestille mig, at det er utrolig svært, og at det gør virkelig ondt. Jeg tror dog også på, at når skaden er sket, så kan den godt sætte gang i nogle grundlæggende og vigtige diskussioner, som måske kan gøre forholdet stærkere, end det var før. Men det kræver selvfølgelig at begge parter ønsker forholdet, og at de begge vil gøre en indsats.
    Det kan godt være, at det lyder meget kliche-agtigt, men jeg synes egentlig, at den nye "Sex and the city" film rammer meget godt mht. utroskab - jeg tænker på Miranda og Steve- situationen. Her er der selvfølgelig tale om et forhold, der er gået hverdag i og en kvinde, der helt har glemt passionen, men måske er der alligevel lidt at hente, ved at se et utroskab udefra?

    Jeg håber på det bedste for dig poetrygirl


    Kh
    B
  • Indstillinger
    Hej Poetry........
    min mand fortalte mig om sit urtoskab for 9 mdr siden......jeg havde det ligesom dig....ville hænge på min mand, var utrolig ked af det, kunne ikke spise noget og tankerne kredsede om det eneste ene spørgsmål, utroskab, hvorfor??? Ud fra mig selv kan jeg fortælle dig at man gennemgår nogle faser...og tro mig man kan intet gøre for at smerten bliver mindre det kommer måske med tiden....
    Men den første fase: Jalousi, store følelser for sin mand/kærste, nærmest som om man er overopmærksom.
    Anden fase: fortvivelse, svigt, vrede, sorg, had, spørgsmål kommer op i en hele tiden
    Tredje fase: løsningen og samtale......(den er jeg ikke nået til endnu :-) )
    Vi snakker om tingene efterhånden, men det er stadig svært for mig at sluge den kamel at min mand efter 12 år kunne gøre det mod mig....
    Men fat mod...der er håb forude...men gør op med dig selv hvad du vil, for det er svært....men med tiden bliver den bedre. Held og lykke knuz
Log in eller Registrér for at kommentere.