Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Brækket tå?

Redigeret 8 januar, 2010, 18:08 i Fod- og knæskader
Hej :)

Vores fastnet telefon ringede forleden ..jeg tog den, og i samme snuptag, væltede telefonen ned over min tå. det gjorde voldsomt ondt. Det er nu 2 dage siden, og tåen er stadig øm. Mest rødlig, men har svært ved at have sko på. normalt plejer jeg aldrig at have ondt to dage, hvis jeg har slået mig. specielt mht tæerne. tænker på om den evt. kan være forstuvet?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Det er da ikke utænkeligt at den er forstuet, nogen gange skal man bare tænke, "hvis jeg ved et uheld kommer til at ramme bordbenet så brækker min tå"
    andre gange kan det være småting der skal til og det går frygtlig galt.

    Du kan jo få det tjækket på skadestuen, men det er højt sansynligt at med smerter i to dage, så er den nok forstuet, og det er der såmændt ikke så meget at gøre ved, desvære.

    Men god bedring til dig og din tå

    Mvh Kæthe
  • Indstillinger
    det lyder meget rimeligt :) mine tæer gør stadig meget ondt. mine ene storetå blev blå, det var dog ikke den der var mest øm. jeg kan bevæge begge tæer, men det gør ondt. Så jeg gætter på at det er en let forstuvning :) tak for svaret!
  • Indstillinger
    Hej

    Det var da så lidt, en forstuning gør som regl også ondt i længere tid, så din tlf har bare ramt dig rigtig. ,-))

    god bedring med din fod.

    Hilsen Kæthe
  • Indstillinger
    Hej. igår aftes gik jeg en tur da jeg pludselig gik ind i en kantsten - meget hårdt - den blev rigtig øm og begyndte at hæve op. Jeg kunne næsten ikke gå på den (og kan stadig ikke). Min tå er blevet en smule blå. Jeg tænker om den er brækket? og hvis den er, hvad skal jeg så gøre?
  • Indstillinger
    hej !
    imorges faldt jeg ned af vores trappe og slog min storetå, jeg kan ikke præcis huske hvordan, men den blev i hver fald hævet og jeg måtte gå med en slås klipklap i skole ? selve neglen er blevet blå i den ene side, og min storetå har også et blåt og hævet skær, er den mon brækket? har lidt svært ved at bevæge den . . ?
Log in eller Registrér for at kommentere.