Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

irritation i halsen

Hej allesammen.

Jeg har i ca 1-1½ måneds tid nu lidt af irritation i halsen... Det føles simpelthen som om, at der sidder en klump og kradser i halsen (gør ikke ondt). Jeg prøver at hoste falsk, for at prøve at se, om det er noget der kan løsnes, men det virker ikke. I korte perioder kan det være væk, men kommer ligepludselig igen. Når jeg hoster, kommer der en lille smule slim med op, og jeg får en dårlig smag i munden, som dog forsvinder straks. Jeg er for 2-ugers tid siden sluttet med en penicillin-kur (vepicombin), da jeg havde hvide belægninger på mandlerne. Og har længere tid tilbage også være behandlet for streptokokker i halsen..
Vil gerne høre om der er nogle af jer, som har haft noget ligende, og hvad der blev gjort ved det.

På forhånd tak..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kender det alt for godt. Har selv haft det nøjagtig sådan i hen ved 20 år...
    Skal dagligt "tvinge" de små irriterende klister klatter op. De generer fra struben og ned til mellemgulvet og giver også "hæshed" kortvarigt skidt på stemmen...
    Har engang haft en astma diagnose og levet mange år på astma medicin, uden effekt... og idag mener ingen læger eller eksperter at det er astma, allergi el andre lunge el hals sygdomme...
    Tilbage står rekluks med alt det medfører af lign symptomer og teorien om at det " bare er noget jeg føler" som jeg skal ignorere, og at jeg vedligeholder rømmetrangen selv og skaber en ond cirkel af irritation i slimhinderne selv pga rømmen og hosten...
    Ved ikke om det hjælper dig, men det er i korte, meget korte træk min erfaring på samme symptomer som dine.
  • Indstillinger
    Hejsan :) Ved at det er en gammel tråd, men har haft lignende i godt stykke tid nu. Fandt i ud af om det var noget bestemt? :)
  • Indstillinger
    Ja svælgrefluks. Mavesyre. GERD . Giver alle disse symptomer og mere til.. Lige fra allergi / astma lignende symptomer,til smerter i mellemgulv , løbenæse , klump i halsen, konstant rømmetrang hæshed og meget mere
Log in eller Registrér for at kommentere.