Hjem Stofskifte Forstyrrelser i stofskiftet

Forhøjet stofskifte og søvnproblemer

Jeg har fået konstateret forhøjet stofskifte, TSH = 0,009 (!) og T3 2,37. Har i længere tid haft stress men har skiftet jobfunktion og været deltids sygemeldt i ½ år nu. Så oveni stress har jeg nu fået en stofskifte lidelse, suk. Mit største problem er at jeg ikke kan sove, sover tit kun 2-3 timer og har utroligt svært ved at falde i søvn, og vågner op og ligger vågen efter 2 timers søvn meget tit. Herudover har jeg hjertebanken, uro og muskeltics, men ikke tabt i vægt endnu. Jeg skal nu henvises til Scintigrafi af skjoldbruskkirtlen og ultralyd. Vil meget gerne snart i behandling, og høre om nogle af jer med forhøjet stofskifte har erfaring med medicinen? Og har I også haft søvnproblemer? jeg er kvinde, 42 år og mor til 3, har aldrig røget og er normalvægtig (ved ikke om det har betydning). Det er svært at finde ud af om jeg stadig har stress når jeg samtidigt har fået dette. Jeg er meget interesseret i at vide hvordan det kan blive bedre og hvornår.

Kommentarer

  • Hej.
    Jeg kan helt sikert nikke genkendende til de symptomer du beskriver.
    Uro, søvnbesvær, rysten , sitren, muskelsmerter, hjertebanken.
    Desuden havde jeg store problemer med psyken, var grådlabil, kunne ikke huske, ikke koncentrere mig og meget mere.
    Jeg tabte mig ikke i starten, men det kom senere til.
    Jeg var i behandling med Neo- Mercasole, ca ½ år og har været uden medicin lige siden.
    Efterfølgende har jeg så fået oproblemer med B-12 vitamin mangel, som giver næsten de samme symptomer.

    Så alt i alt er det nogle rigitg trælse sygdomme at døje med, da man aldrig føler sig sådan helt frisk.
    Håber du får det bedre.
    Hilsen Misty
  • Hej Misty
    Nu har jeg været ved lægen og fået Thycapsol, som jeg skal tage 3 gange om dagen. Håber det hurtigt bliver bedre, selvom lægen også tror at jeg stadigvæk har stress problemer oveni.
  • Hej BB.
    Ja de kære læger, de har helt deres egen definition, på tingene.
    Jeg er nu overbevist om, at du ikke har stress.
    Jeg ved at forhøjet stofskifte gir symptomer som til forveksling ligner stress, uro, angst, nervøsitet, og meget meget mere.
    Mendet er jo så nemt at kalde det stress.
    jeg håber bestemt du får det bedre med Thycapsol.
    For mig eget vedkommende, fik jeg det hurtigt bedre, dog med små og store svingninger, indtil det var helt reguleret.
    God bedring til dig.
    Misty
  • hej..fået konstateret forhøjet stofskifte for en md.siden...været søvnløs et par mdr. sover et par timer i døgnet..mest hen under morgen...sat i behandling for en md. siden..har stadig ikke hjulpet..kløer samtidig over hele kroppen, hvilket hudafd, siger også skyldes det forhøjede stofskifte...tror alle dine symptomer stammer fra stofskiftet...er en meget omsiggribende lidelse...håber du får hjælp....baldrian har hjulpet mig lidt og sovete fra matas...knus
  • været i behandling for forhøjet stofskifte siden okt.2012...stadig store søvnproblemer men den vilde kløe er forsvundet...stadig forpustet og hjertebuldren...tager sin tid...de psykiske gener er forsvundet...tallene er pænere, men generne er stadig betragtelige...be patient...
Log in eller Registrér for at kommentere.