Hjem Lunger Åben debat om rygestop

Elektroniske cigaretter er ulovlige

Redigeret 28 januar, 2017, 05:14 i Åben debat om rygestop
Vedr. elektroniske cigaretter tror jeg heller at det på længere sigt er løsningen, men at afvise noget som måske kan hjælpe enkelte til at stoppe med at ryge er det også en vej , jeg har talt med mange og hørt om deres forskellige måder at stoppe på, der er løsninger som at bruge snus /tobakspastiller ( det er også usundt), men det har fået flere til at stoppe helt og det var deres mål så jeg mener at Kræftens B. bør se mere fleksibelt på alternativer i stedet for at afvise alt blankt selv om det heller ikke er sundt.
P.S en socialrådgiver fortalte mig at problemet også er at alle rygestopmidler er alt for dyre, selv om noget kan være billigere end cigaretter.

Kommentarer

  • Er problemet ikke snarere, at organisationer som Kraeftens Bekaempelse ikke ville have saa meget at bekaempe, hvis elektroniske cigaretter blev alment tilgaengelige?

    Forestil jer, at dette i stedet var House of Prince, der besluttede sig for at markedsfoere en "Prince Ultrasuperduperlight" cigaret, der indeholdt 0 tjaere, 0 formaldehyd, og i det hele taget ingen giftige eller kraeftfremkaldende stoffer paanaer nikotin. Forestil jer endvidere, at roegen fra denne hypotetiske cigaret ikke lugtede grimt og ikke generede ikkerygere, ej heller gav den gule taender eller daarlig aande.

    Forestil jer saa, at netop denne cigaret blev forbudt.

    Dette er praecist, hvad der er sket med den elektroniske cigaret i Danmark. Forskellen er bare, at elektroniske cigaretter ikke kommer fra paene, respektable firmaer som dem i tobaksindustrien. Saa paa den maade giver det jo fin mening. Ikke?
  • Og jeg vil undlade at fortælle, hvor jeg køber mine ting (selv om jeg har tre leverandører, jeg er yderst tilfreds med og ellers gerne ville anbefale), da jeg nødig vil forveksles med en spammer. E-cigaret-branchen har alt for mange folk, der farer rundt og plastrer reklamer på online forums, og det hjælper med til at give e-rygning et dårligt ry. Og jeg vil nødigt se en politiker gribe chancen til at forbyde mit lille mirakel her, så jeg skal tvinges tilbage til kræftpinde eller selvmordspiller. ;)
  • Kræftens B. burde være glade for at man overhovedet stopper og da vi alle er forskellige prøver vi det af der gavner os, nu har jeg selv aldrig prøvet e-cig men synes det lyder godt da jeg ved at det psykiske spiller også en stor rolle for rygere og når man sidder med en e-cig. er man hjemmevant,- en ting er helt sikkert det er sundere end alm. cigaretter.
    Jeg har selv været røgfri i snart 2 år med ganske få nic. tyggegummi om dagen, det var løsningen for mig og idag kan jeg sidde ved siden af rygere uden at det generer mig eller gør at jeg får lyst til at ryge (det er rart)
    Held og lykke til jer alle der vil stoppe på hver jeres måde.
    Go`søndag
  • Det er desværre en misforstået opfattelse at det er lovligt at købe væsken med nikotin i udlandet, feks. i England.

    Det er lovligt for private at købe "visse" lægemidler, til eget brug, over nettet så længe dette er inden for EU.

    MEN, dette skal være godkendte lægemidler og det er der jo ikke tale om ved nikotin til e-cigaretter.

    Så hvis det bliver endeligt fastslået at e-cigaretter med nikotin bliver ulovlige i Danmark, så det vil være lige så ulovligt at indføre det fra England eller noget andet sted.

    Derfor er den eneste lovlige fremtid, som jeg ser det, for e-cigaretter med nikotin i danmark, faktisk hvis den/de sidste sager imod lægemiddelstyrelsen bliver vundet.

    Mvh.
    JaneT
  • Ved brug af E-cigaretten har min søn været "røgfri" i over 100 dage. Han siger, han virkelig kan mærke en stor forandring, mere styrke, sover bedre, m.m.
    Jeg kan ikke lige tage beslutningen, Øv for mig.
  • JEg kender flere der har haft stor fordel ved at bruge snus/tyggetobak, til at stoppe med at ryge. Fordelen er at du får nikotin mens du fravender dig den dårlige vane med hænderne. Altså den/de bevægelser du laver når du ryger.

    Hvis du vil vide mere, kan du læse om tyggetobak.
  • Al snus er ulovligt i Danmark - og må ikke importeres, da det er sundhedsskadeligt (info kan hentes hos sundhedsstyrelsen).
Log in eller Registrér for at kommentere.