Elektroniske cigaretter er ulovlige
Vedr. elektroniske cigaretter tror jeg heller at det på længere sigt er løsningen, men at afvise noget som måske kan hjælpe enkelte til at stoppe med at ryge er det også en vej , jeg har talt med mange og hørt om deres forskellige måder at stoppe på, der er løsninger som at bruge snus /tobakspastiller ( det er også usundt), men det har fået flere til at stoppe helt og det var deres mål så jeg mener at Kræftens B. bør se mere fleksibelt på alternativer i stedet for at afvise alt blankt selv om det heller ikke er sundt.
P.S en socialrådgiver fortalte mig at problemet også er at alle rygestopmidler er alt for dyre, selv om noget kan være billigere end cigaretter.
P.S en socialrådgiver fortalte mig at problemet også er at alle rygestopmidler er alt for dyre, selv om noget kan være billigere end cigaretter.
Kommentarer
Forestil jer, at dette i stedet var House of Prince, der besluttede sig for at markedsfoere en "Prince Ultrasuperduperlight" cigaret, der indeholdt 0 tjaere, 0 formaldehyd, og i det hele taget ingen giftige eller kraeftfremkaldende stoffer paanaer nikotin. Forestil jer endvidere, at roegen fra denne hypotetiske cigaret ikke lugtede grimt og ikke generede ikkerygere, ej heller gav den gule taender eller daarlig aande.
Forestil jer saa, at netop denne cigaret blev forbudt.
Dette er praecist, hvad der er sket med den elektroniske cigaret i Danmark. Forskellen er bare, at elektroniske cigaretter ikke kommer fra paene, respektable firmaer som dem i tobaksindustrien. Saa paa den maade giver det jo fin mening. Ikke?
Jeg har selv været røgfri i snart 2 år med ganske få nic. tyggegummi om dagen, det var løsningen for mig og idag kan jeg sidde ved siden af rygere uden at det generer mig eller gør at jeg får lyst til at ryge (det er rart)
Held og lykke til jer alle der vil stoppe på hver jeres måde.
Go`søndag
Det er lovligt for private at købe "visse" lægemidler, til eget brug, over nettet så længe dette er inden for EU.
MEN, dette skal være godkendte lægemidler og det er der jo ikke tale om ved nikotin til e-cigaretter.
Så hvis det bliver endeligt fastslået at e-cigaretter med nikotin bliver ulovlige i Danmark, så det vil være lige så ulovligt at indføre det fra England eller noget andet sted.
Derfor er den eneste lovlige fremtid, som jeg ser det, for e-cigaretter med nikotin i danmark, faktisk hvis den/de sidste sager imod lægemiddelstyrelsen bliver vundet.
Mvh.
JaneT
Jeg kan ikke lige tage beslutningen, Øv for mig.
Hvis du vil vide mere, kan du læse om tyggetobak.