Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Kvalme og lavt stofskifte

Hej.
Er der nogle af Jer, der kender til kvalme ?
Jeg er i behandling med Eltroxin - igennem mange år. Nu er det et stykke tid siden, jeg har fået målt værdierne, men jeg oplever tiltagende kvalme - især om morgenen efter morgenmad. Kan det mon være tegn på, at jeg får for lidt eller for meget Eltroxin ? Håber, at nogle har nogle erfaringer ???

Kommentarer

• Hej.
    Jeg fik sidste sommer konstateret forhøjet stofskifte og et af mine symptomer var kvalme.
    Så mon ikke også for lavt stofskifte kan give sammme symptom.
    Her i sommer fik jeg så problemer med B- 12 vitamin mangel, og igen havde jeg rigtig meget kvalme, specilt lige efter at jeg havde spist.
    Så måske du skal få undersøgt dit B-12 vitamin niveau.
    Rigtig god bedring til dig.
    Hilsen Misty
  • Hej.Jeg lider af for lavet stofskifte og har også til tider en kvalme der er svær at håndtere. Men det siges det er en af bivirkningerne ved Eltroxin samt for lavet stofskifte. v Tvillings1977
  • Hej
    Jeg har haft for lavt stofskifte i 10 år, men ikke haft bivirkninger med kvalme før for ca ½ år siden.
    Jeg læste i Ekstrabladet sidste søndag, at en bruger af Eltroxin havde fundet ud af, at medicinalfirmaet har tilsat nogle stoffer fra Januar i år. Det er disse tilsætningsstoffer, der giver den kraftige kvalme. Andre får depressioner.

Jeg har så prøvet nogle dage ikke at tage det, så forsvinder kvalmen:(
    vh tesa65
  • Ja, debatten om den ændrede formulering af Eltroxin fra medicinalfirmaet Glaxo Smith Kline har kørt her på debatten siden den 15.03.09.

Der er utrolig mange der har fået ulidelige bivirkninger af denne, hvorfor medicinalfirmaet Merck får Euthyrox på de danske apotekers hylder indenfor et par måneder.

Glaxo markedsførte den ændrede formulering af Eltroxin på det danske marked i efteråret 2008. Men mange har først fået den nye tablet længe efter - grundet at apotekerne skulle have solgt ud af de gl. Eltroxiner først.

For jer der oplever bivirkninger af denne nye tablet er det yderst vigtigt at melde bivirkninger til Lægemiddelstyrelsen.
    www.meldenbivirkning.dk
    Der er indkommet ca. 400 bivirkningsindberetninger til Lægemiddelstyrelsen.

For mange stofskiftept. har denne nye tablet betydet utrolige store omkostninger både fysisk og psykisk. Jeg selv var invalideret i 2 1/2 md grundet Glaxo´s svinestreg. Jeg havde det udlideligt i min krop tilligemed koncentrationsbesvær. Jeg kunne ikke være sammen med andre mennesker; forstod ikke hvad de talte om, kunne ikke køre bil, lave mad etc. Så ikraft af at jeg bare blev dårligere og dårligere, endte det med en fyring.
    Under hele mit forløb, har mine stofskiftetal ligget fint.

Kærlig hilsen Annemarie
Log in eller Registrér for at kommentere.