Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Øjne løber i vand, i koldt vejr

Redigeret 20 april, 2009, 10:01 i Åben debat om øjne
Hej

Hver gang jeg er ude i koldt vejr, løber mine øjne i vand. Mit venstre øje er værst og jeg bliver nød til at tørre mine øjne/øje tit, ellers løber der tåre ned af kinden på mig.

Det sker hele året rundt, men det skal være en smule koldt, eller blæse før det sker.
Det gør det svært for mig at cykle da jeg hurtigt mister 50% af mit syn med alt den vind man får i ansigtet når man cykler bare lidt hurtigt.

Sidst jeg blev testet(blodprøve) var jeg ikke allergisk overfor pollen, og kan umiddelbart ikke se hvordan min katte/heste allergi kan være en del af problemet.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der dannes mere tårevæske i koldt og blæsende vejr, som beskyttelse for øjet. Der kan også dannes for mange tårer eller tåre kanalerne kan tilstoppe. Det må du til en øjenlæge for at få afgjort.
    Min nabo blev fik sine øjne opereret. Med et godt resultat. Men hun var også meget plaget.
    Hvad der blev gjort er jeg ikke klar over.
  • Indstillinger
    Måske du bare har tørre øjne. Paradoksalt nok er et af symptomerne på tørre øjne nemlig at øjnene løber i vand. Prøv inden du skal ud at dryppe øjnene med øjendråber. Gå fx på apoteket og køb vizcure som du kan få i håndkøb.
Log in eller Registrér for at kommentere.