Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Om at føle sig tryg

Redigeret 24 oktober, 2008, 04:50 i Ris og ros til Netdoktor
Jeg fulgte Netdoktors råd til mig og afventede...... Venter stadig spændt på, hvad de gode og posetive forbedringer, kommer til at bestå i, som Netdoktor lovede.

Jeg føler mig ikke tryg her, når det gælder personfølsomme oplysninger og da jeg tidvis står i svære situationer, kan jeg ikke dele dem med nogen heri debatterne.

Her er det så let at gennemse - ALT hvad jeg - Laura skriver om.

Og deltager jeg så i flere debatter - føler jeg mig endnu mere sårbar.

Netdoktor ER MEGET overskuelig på godt og ondt, men for mig - opleves det langt mere trygt at oprette mig med profil flere andre steder. Bare ikke herpå Netdoktor, hvor jeg kan følges "hele vejen".

På den anden måde - kan jeg eksempelvis skrive om om mine sorger med tilhørende periodiske depressioner i en' debat.

I en helt anden - kan jeg så skrive om noget helt andet og da også somme tider videregive et godt råd - om noget af det jeg ved' noget om. Osv osv ....

Ok - så kunne jeg vælge - bare at skrive om noget generelt her - noget der berører os alle. Det kunne f.eks være usikkerheden mange oplever ved den globale finanskrise og lignende.

Det er bare ikke det jeg lige har brug for nu.

Nu var det heller ikke ligefrem til beroligelse - da jeg MED min tilladelse - gav en' lov til at bryde ind i min computer og opdagede hvor let det er.

Det havde jeg egentlig ikke helt troet på og det heller ikke selvom jeg på TV havde set det praktiseret i et forbrugerprogram.

Er der andre, der har det som jeg, når det handler om personfølsomme oplysninger, i situationer - hvor vi/I er sårbare?

Det vil jeg da blive glad for at høre andres mening om.

Mange hilsener fra Laura.
«134

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Laura
    Jeg har det nøjagtig lige som du.
    Mange hilsener.
  • Indstillinger
    Jeg har det på samme måde. Jeg ønsker på ingen måde at udlevere mig, dele mine personlige sorger og kriser her på ND som det er nu. Og jeg står også i en situation hvor jeg faktisk godt kunne kunne have brugt lidt input, men med login bliver evt respons lidt for personlig.

    Mht at kunne spores så er jeg godt klar over at alt hvad jeg skriver/laver kan 'spores' login eller ej. Men så interessant er jeg heller ikke. Skulle nogen ønske at bruge tid og kræfter på at spore min færden i cyberspace tror jeg godt nok de ville blive skuffet, det er ihvertfald ikke stof til nogen bestseller.

    At login skulle løse 'ubehagelige' indlæg havde jeg svært ved at se, men jeg var åben og kiggede med på sidelinjen. Jeg følte at login netop gav mulighed for 'personlig forfølgelse' og det synes jeg også at have oplevet, godt nok ikke personligt - deltager jo ikke rigtigt. Nu er 'mine' gamle debatter godt nok ikke aktive længere, men jeg kigger forbi "Ris og Ros" og finder indlæg med "aaa1 skrev..." "og så skrev du bbb2 også..." "og et andet sted skrev du ccc3...". Og den slags indlæg finder jeg yderst ubehagelige. På et eller andet plan bliver det for personligt og derfor kan jeg ikke bruge ND mere. Jeg var meget glad for den frie, åbne, uforpligtende debat også de fjollede eller dumme indlæg/svar der kom. Nogle af dem kunne jeg faktsisk godt bruge for de fik mig til at stoppe op og se tingene fra en helt anden, måske lidt skæv vinkel. Og de total useriøse indlæg dem kunne jeg springe over med eller uden hovedrysten bag skærmen (og det kan ikke spores :-)).

    Jo jeg deltager i andre fora, og jo de er også med login. Men de er meget specifikke. De er baseret på en fælles interesse og har et begrænset antal medlemmer. Derfor er det noget andet. Jeg kigger også med på et andet forum som er mere general eller åben, noget som alle kan have en mening om. Her blev 'kontrollen' også skærpet på et tidspunkt og det resulterede i at debatten gik i stå. Fordelen er at man nu kun behøver at tjekke om der er nye indlæg ca. hver anden måned og dem der er (hvis nogle) er hutigt gennemlæst og man kan komme videre på få minutter.

    Så nej, jeg føler mig heller ikke tryg her på ND og derfor 'bruger' jeg det heller ikke som sådan. "Ris og Ros" er det eneste sted jeg kommer forbi, men der sker som sagt heller ikke noget i 'mine' gamle debatter. Det er et overstået kapitel.
  • Indstillinger
    Hej alle

    Måske kan det have Jeres interesse, at jeg er ved at få en ny hjemmeside i gang. Med tilhørende debat. Om der er interesse for den, må tiden jo vise. Den er sikkert rimeligt primitiv og også med log-in. Ikke fordi der skal ligge nogen kontrol i det, men dels for at have et overblik over, hvor mange brugere der kommer og dels fordi, jeg tror, at det vil være præventivt overfor obskure indlæg.
    Hvis det lader sig gøre, vil alle blive oprettet med navnet 'Anonym' - men jeg ved endnu ikke, om det er praktisk muligt.
    Men som du Vising skriver, så føler jeg også det er noget lidt andet, når det er en privat hjemmeside indenfor et mere afgrænset område.
    Siden er ikke helt færdig endnu, men den er oppe og køre. I kan se den på http://www.anneshjemmeside.dk/

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Visiting du skrev:
    "At login skulle løse 'ubehagelige' indlæg havde jeg svært ved at se, men jeg var åben og kiggede med på sidelinjen. Jeg følte at login netop gav mulighed for 'personlig forfølgelse' og det synes jeg også at have oplevet, godt nok ikke personligt - deltager jo ikke rigtigt."

    Svar:
    Husker du de debatter der var overvåget, og nærmest lukkede?

    Syntes du ikke, at Netdoktor NU rydder op i spam, og sletter ubehagelige personer?

    Det var ikke muligt før.

    Husker du de 150 spamindlæg der kunne ligge her på en nat?

    Jeg husker det ALT for godt!

    Med hensyn til personforfølgelse..så tja.. jeg har da oplevet at en vis person, gerne ville udelukke mig i en debat, og hun har været lidt "på nakken" af mig nogen gange, men også DET kan forhindes, hvis man syntes det går een på, så kan man klage.

    Men man skal kunne stå ved hvad man skriver herinde, for ligesom på andre debatforum, så kan man via profilen læse de indlæg der er skrevet.
  • Indstillinger
    Tillykke Helene - med din nye hjemmeside !

    Det er da en god ide du har fået, så kan der debatteres de emner, der er lidt for ømtåelige FOR NOGEN her på Netdoktor.

    Held og lykke med det :)
  • Indstillinger
    Tak Tulle. Som du ved, så forstår jeg fuldt ud den ømtålelighed og er jo heller ikke selv begejstret for log-in. Jeg er ialtfald meget spændt på, hvad hjemmesiden med tiden udvikler sig til :-)

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Det er meget opmuntrende for mig at læse, hvor mange der har de samme tanker og følelser som jeg selv har.

    Desværre tror jeg ikke på - at Netdoktor kan opfylde de ønsker vi har, men det kunne da være spændende at få respons fra Netdoktor.....

    Jeg blev meget begejstret for at læse om dit projekt, kære Helene og det tror jeg bestemt ikke jeg er den eneste der er ;-)

    Jeg har det meget svært i denne tid og fandt derfor kun en' mulighed - nemlig at melde mig flere forskellige steder - p.g.a. mine - for mig, følsomme problemer og min sårbarhed i min svære situation.

    At der er log ind, gør mig absolut intet, men netop herpå Netdoktor, hvor alle kan følge mig.... Nej, det kan jeg bare ikke klare nu.

    Håber da - at flere melder deres mening ud og debatten om emnet ikke slutter med mit indlæg.

    Mange hilsener til jer alle fra Laura.
  • Indstillinger
    Hej Laura
    Du skriver "mange"...hvor ser du dem henne?

    Og du skrev:
    "Jeg fulgte Netdoktors råd til mig og afventede...... Venter stadig spændt på, hvad de gode og posetive forbedringer, kommer til at bestå i, som Netdoktor lovede."

    Svar:
    Jeg har ikke set, at Netdoktor har lovet dig noget, det må være over P.B. ( privat besked)

    Men der må jo være noget godt ved Netdoktor, siden du kommer igen.

    Nu har Helene åbnet en hjemmeside, hvad så med at bruge DEN til de "ømtåelige emner" - og så bare bruge Netdoktor til andre emner, som f.eks. høns og have m.m.
  • Indstillinger
    Hej Laura

    Netdoktor har meldt direkte ud d. 26.09., så du skal nok ikke regne med, at det bliver anderledes. Citat:

    '... Login er altså en præmis i det nye system og ikke som sådan til debat. Derfor håber vi, at I i stedet vil kanalisere alle jeres gode debattør-energier hen, hvor det egentlig bør ske, nemlig i alle de forskellige debatfora her på Netdoktor!:-) der er ved at komme rigtig godt gang i mange fora, og flere er kommet til, bl.a. en ny debat om Skønhed og velvære...'

    Jeg skrev på et tidspunkt, at denne forandring på Netdoktor måske var et lille puf til, at jeg skulle søge andre græsgange og finde andre løsninger. Det er vi jo så flere, der har gjort. Vi må nok se i øjnene, at tidligere tiders fællesskab på de forskellige debatter her er en saga blot.

    Laura, hvis du har lyst/brug for det, så er du også stadigt velkommen til at sende mig en privat mail.


    Mange hilsner Helene
  • Indstillinger
    Takker for dit flotte tilbud, Helene - som jeg med glæde tager imod inden længe.

    Og ja - det er virkelig muligt at få privat mail/orientering fra Netdoktor, ligesom de også indsætter flere og flere nye emner ind i debatterne.

    Uden tvivl, for at hjælpe debatørerne igang igen på bedste måde.

    Er overbevist om, at det må være frustrerende for dem - på nærmeste hold, at se den dalende interesse.

    Fuldstændig rigtig, Tulle. - Netdoktor er et glimrende sted, at skrive om min have og de høns, jeg stadig ikke har.

    Måske glæder det dig at høre, at jeg har fundet nogle at dele min haveinteresse med.

    Som trådstarter, var det såmænd blot en sondering af, om andre som jeg - også havde det svært med at skrive om personfølsomme emner her, når vi - som enhver vel kan være - er i en sårbar situation.

    Helt alene med de tanker, var jeg så ikke.

    Før i tiden, deltog jeg selv her, med psykisk slagside og i de debatter jeg dengang deltog i, var der ingen der chikanerede hinanden.

    Tværimod var vi rigtig mange der daglig skrev og til tider flere gange daglig.

    Det var en meget stor hjælp og støtte for mig, at opleve - at nogle kerede sig så meget om mig, at de brugte tid og kræfter på mig.

    Senere kunne jeg selv være mere givende og det var vel sådan de fleste af os, kunne ønske det.

    Alt tyder på, at enten har de mennesker, der før skrev - fundet andre steder at skrive, hvor de - som jeg føler sig mere trygge. Eller måske er der nogle, der sidder ensomme og frustrede tilbage derude. - Det håber jeg virkelig ikke.

    Livet er sikket ikke blevet problemfrit for os alle - sammenfaldende med, at Netdoktor fik tvungen log-ind.

    Håber alle i - der har små og store problemer derude, nu har fundet andre steder til støtte og hjælp.

    Mange kærlige hilsener fra Laura.
Log in eller Registrér for at kommentere.