Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Veloverstået koloskopi - men fy for en oplevelse!

Så har jeg gennemgået en kikkertundersøgelse af tyktarmen. Fy for katten, hvor var det ubehageligt. Lægen og sygeplejersken var rigtig søde, men selv om jeg fik alt det smertestillende og beroligende, jeg kunne, ja, så var det sørme smertefuldt, når kikkerten vendte og drejede sig inde i maven!

Heldigvis så alt normalt ud, og lægen mente, at mine uforklarlige mavesmerter kunne stamme fra et mavesår.

I den forbindelse vil jeg gerne vide, om der er nogen, der har erfaringer med mavesår? Hvilke symptomer har man?

Hilsen
mor123321

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære mor 123321,

    Jeg er bare så glad! Det er virkelige gode nyheder. Tillykke med det :)
  • Indstillinger
    Hej mor 123321

    Det lyder ikke så rart for dig, at det var så ubehageligt.... Men, det lyder også lidt mystisk at du blev kigget i maven når det er tyktarmen du fik undersøgt..;o)
    Dvs du først fik kikkerten i tyktarmen også i HELE tyndtarmen og til sidst i mavesækken??!!
    Så skal du jo have lavet en undersøgelse ned i mavesækken, hvis han mener det er et mavesår du har!!
    Det synes jeg er MEGET mere ubehageligt end den anden vej..
    Men, held og lykke med det hele

    Mvh Momse1
  • Indstillinger
    Hej momse1.

    Jeg vil ikke have foretaget en gastroskopi, når det ikke er tvingende nødvendigt. Lægen var jo heller ikke sikker på, at det var mavesår. Jeg tror faktisk, jeg vil prøve at slå mig til tåls med det, som min egen læge siger: "Nogle gange må man bare affinde sig med, at man ikke kan finde ud af, hvad der er galt."

    Det, jeg havde frygtet, var selvfølgelig kræft i tyktarmen eller polypper samme sted.

    Tak for jeres hilsner - også til dig, Kilmar78
Log in eller Registrér for at kommentere.