Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Zoladex.- bivirkninger

Redigeret 17 november, 2008, 05:04 i Endometriose
Jeg har lige fået min første indsprøjning.

Hvornår begynder bivirkninger at vise sig? Nogle der erfaringer med forskellige bivirkninger fra zoladex?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Dengang jeg fik Zoladex, kan jeg huske der gik ca 1 mdrs tid før jeg begyndte at mærke bivirkningerne.
    Bivirkningerne var tørre slimhinder, såsom øjne, mundhule og skede. Hovedpine, nedtrykthed.
    Jeg var på Zoladex i 5 mdr, og sidst på perioden var jeg så nedtrykt at jeg ikke kunne holde til det mere-men der var den også ved at aftage.
  • Indstillinger
    Tak for svaret.

    Oplevet du eller nogen at, i begyndte at bløde inde for få dage? Jeg fik nemlig sprøjten i torsdag og i dag mandag er jeg lige pludselig begyndt at bløde.
  • Indstillinger
    Jeg kan ikke huske om jeg begyndte at bløde da jeg fik zoladex - det er efter nogle år siden jeg fik det.

    Men jeg kan huske at den eneste bivirkning jeg havde fra zoladex, var hovedpine.

    GitteB
  • Indstillinger
    Ja, jeg blødte også i starten og fik at vide, at der går en 10-11 dage, inden koncentrationen i blodet er højt nok til rigtig at virke. Så du skulle meget gerne om kort tid stoppe med at bløde igen.

    Den værste bivirkning jeg havde, var hedeture og nedtrykthed, men de virkede godt på endometriosesymptomerne.

    Pøj pøj med behandlingen.
  • Indstillinger
    Hej
    jeg fik at vide at man fik en stor blødning i løbet af en måneds tid - og den var god nok.
    Den eneste bivirkning jeg havde var hedeture og det var til at leve med.
    Jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvornår i andre fik mens igen. det er nu 1½ måned siden min zoladex holdt med at virke og jeg har ikke haft mens endnu (det er nu meget dejligt), men jeg har smerterne som om den kunne komme når som helst, dem har jeg haft i 1½ måned :-((((
    Nogle der kan give mig svar ??
  • Indstillinger
    Hej Rose24
    Ja jeg kan også kun sig, at den første måned var rent øv øv øv blødte og havde det ikke for "smart" men har nu været på zoladex i 10 mdr. og har i de 9 mdr haft det rigtig godt - tror nu at jeg er ved at være så langt i behandlingen at det er begyndt at knibe lidt med humøret ;o) Hej fra Janni
  • Indstillinger
    Hej alle,

    Tak for jeres svar.

    Min blødning er heldigvis holdt op, samt at min cyste er skrumpet, så det går godt nu.

    Synes dog humøret er noget lort og de hedeturene er jeg ved at få spat af. hmm...
Log in eller Registrér for at kommentere.